השר ליברמן קיים פגישת עבודה עם הנהלת רשות הנמלים לקראת מו"מ עם ההסתדרות

מזכירי הועדים בנמל חיפה לא לקחו חלק בפגישה, למרות הדיווחים הקודמים ; מר עמוס רון אמר בתום הפגישה עם השר ליברמן: "הרשות יוזמת מהלך להשבת מכולות שנפרקו בנמלים אחרים בשל השביתה בנמלי ישראל"


00:00 ,14.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מזכירי הועדים בנמל חיפה לא לקחו חלק בפגישה, למרות הדיווחים הקודמים ; מר עמוס רון אמר בתום הפגישה עם השר ליברמן: "הרשות יוזמת מהלך להשבת מכולות שנפרקו בנמלים אחרים בשל השביתה בנמלי ישראל"

אתמול, יום ב' ה- 13 באוקטובר, קיים השר ליברמן פגישת עבודה עם הנהלת רשות הנמלים ומנהלי הנמלים אשדוד חיפה ואילת לצורך גיבוש עקרונות לקראת כניסה למשא ומתן מול ההסתדרות בנושא השינוי המבני בנמלי הים.

הפגישה התקיימה בנמל חיפה ונכחו בה כבוד השר ליברמן ואנשי משרדו, מר עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים ואנשי הנהלה בכירים מהרשות, מר מנדי זלצמן מנהל נמל חיפה, מר יוסי בסן משנה למנהל נמל אשדוד ומר גדעון גולבר מנהל נמל אילת.

פרסומים במקורות שונים ציינו כי בפגישה אמורים היו לקחת חלק גם ראשי הועדים של נמל חיפה. מר יצחק אהרון – מזכיר אחד הוועדים המרכזיים בנמל חיפה הכחיש את המידע וטען כי זוהי פגישה שבה אמורים היו לקחת חלק רק נציגי ההנהלה ואילו ראשי הועדים בנמל כלל לא הוזמנו לפגישה. יחד עם זאת אמר יצחק אהרון כי הוקם צוות משא ומתן שיינהל מגעים והדיברות עם נציגי משרד התחבורה כנציגם של כל העובדים בנמלים.

לפני תחילת הפגישה נשא השר ליברמן דברים קצרים ובמהלכם שיבח את הנמלים על חזרתם לעבודה וציין את קצב העבודה המוגבר והיעיל שלהם לצמצום הפקק שנוצר כתוצאה מהשביתה. השר ליברמן ציין כי רשות הנמלים היא שתנהל את המשא ומתן מול העובדים וההסתדרות. כמו כן, יוקם מטה לניהול המשא ומתן, בראשותו של שר התחבורה, שיורכב מנציגים מאגף התקציבים, החשב הכללי, הממונה על השכר, רשות החברות הממשלתיות. צוות המשא ומתן יתכנס כבר לאחר חג הסוכות.

מר ליברמן ציין כי מטרת הפגישה היא לקבוע עקרונות, לתאם עמדות עם הנהלת רשות הנמלים ולקבוע לוחות זמנים לקראת הכניסה למשא ומתן עם ראשי ההסתדרות. כמו-כן ניקבעה חלוקת העבודה בין הממשלה והרשות בכל הנוגע לתהליך המשא ומתן הצפוי עם ההסתדרות.


רון: הרשות יוזמת מהלך להשבת מכולות שנפרקו בנמלים אחרים בשל השביתה בנמלי ישראל

בתום המפגש עם שר התחבורה, מר אביגדור ליברמן, הכריז מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, כי הרשות יוזמת מהלך להשבת מכולות שנפרקו בנמלים אחרים באיזור הים התיכון, בשל השביתה בנמלי ישראל. לדברי רון, מבדיקה שעשתה הרשות עם לקוחותיה, מדובר בכ- 11,500 מכולות וכן 5,000 מכוניות.

רון הדגיש, כי צעד זה הוא בנוסף להמלצתו למתן פטור מלא מתשלום אגרות אחסנה עבור המטענים שהמתינו בנמלים בתקופת השביתה, וזאת במטרה למזער את הנזקים שנגרמו ללקוחות הנמלים.

 
דו"ח מצב בנמלים 
 
משנה למנהל נמל אשדוד, מר יוסי בסן, מעדכן כי העבודה בנמל מתבצעת בקצב מלא כאשר במשמרת א' עובדים 19-20 צוותים, במשמרת ב' 16-17 צוותים ואילו במשמרת ג' כ- 8 צוותים. מר בסן הוסיף וציין כי בנמל מסתובבת כמות עצומה של משאיות - למעלה מ- 1000 ביום, בעיקר עבור מטעני יבוא ובהחזרת מכולות ריקות.
 
המצב, נכון להיום בנמל אשדוד הוא שישנן כ- 20 אניות בהמתנה. כשמתוכן :
4 אניות מכולה שהגיעו לאחר השביתה (ב- 12 וב- 13 לחודש).
5 אניות חופנים (תפזורת) שהגיעו לפני השביתה.
7 אניות מטען כללי שהגיעו לאחר השביתה (ב- 11 לחודש).
4 אניות כימיקלים ונוזלים.
 
 
דובר נמל חיפה, מר יוסי רוזנטל, מדווח כי העבודה בנמל מתקדמת בקצב טוב, כמעט שאין עוד אניות בהמתנה והעבודה מתבצעת במלוא הקצב ב- 3 משמרות.
 
המצב, נכון להיום, בנמל חיפה הוא שישנן כ- 15 אניות בעבודה, הכוללות כ- 5 אניות מכולה (ה- 6 נכנסת כעת), 2 אניות מטען כללי, אניית נוסעים אחת, 2 אניות גרעינים, 2 אניות תפזורת, אניה אחת נכנסה למסוף הכימיקלים ו- 2 אניות גלנוע.
 
מחוץ לנמל, בהמתנה, נמצאות סה"כ 5 אניות כשמתוכן 4 אניות גרעינים ואניית תפזורת אחת.
 
 
דובר נמל אילת, מר סער שפירא, מדווח כי העבודה בנמל חזרה לסידרה וכי אין אניות בהמתנה. האניות האחרונות שהמתינו כתוצאה מהשביתה סיימו את העבודה בנמל עוד אתמול.