הרמת כוסית בחיפה: ביקורת קשה כנגד השר מופז

טקס הרמת הכוסית לרגל השנה החדשה, שנתקיים הבוקר בנמל חיפה (ראו ידיעה נפרדת) משך אליו כמצופה אורחים רבים אך בלטו בהיעדרם שר התחבורה שאול מופז ונציגיו. הנהלת הנמל זכתה לגיבוי ותמיכה מצד הארגונים השונים שתקפו בחריפות דוקא את מופז


00:00 ,19.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

טקס הרמת הכוסית לרגל השנה החדשה, שנתקיים הבוקר בנמל חיפה (ראו ידיעה נפרדת), משך אליו כמצופה אורחים רבים אך בלטו בהיעדרם שר התחבורה שאול מופז ונציגיו. הנהלת הנמל זכתה לגיבוי ותמיכה מצד הארגונים השונים שתקפו בחריפות דוקא את מופז
 
למרות המאבק המתוקשר בין יו"ר ומנכ"ל חברת נמל חיפה לבין שר התחבורה, היו אלו נציגי הנמל שהשתדלו שלא להיגרר למתקפה חריפה על השר הבוקר בטקס הרמת הכוסית בנמל חיפה. דוקא נציגי הארגונים השונים, ברוך זלץ- יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, עודד פלר- נשיא לשכת המסחר חיפה וראובן צוק- נשיא לשכת הספנות, היו אלו שלקחו על עצמם לשבח את התנהלות הנמל ולתקוף, חלקם בחריפות וחלקם בעדינות, את המשבר המתהווה של מנהלי חברת הנמל מול שר התחבורה.

ברוץ זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, היה חריף מאד בהאשמותיו כנגד השר מופז. "בשום פנים ואופן לא רשאי שר במדינת ישראל להכפיש, לפגוע, להעליב, ליצור עליהום כאילו שתפסנו את הגנב ואנחנו אוטוטו הולכים לתלות אותו", ביקר זלץ בחריפות.
 
הוא הביע את צערו על כך שהשר מופז לא הגיע להרמת הכוסית. "השר נמצא בברלין. הוא בטח מטפס על מנופים כדי לבחון איזה מנופים יש לקנות לנמל חיפה ואשדוד. צר לי שהוא לא פה", עקץ זלץ.
 
"אני מבקש לפנות לשלושה צירים מרכזיים לחיי הנמל והתפתחותו: לשר התחבורה שנוכחותו מאד חסרה פה, הנהלת הנמל והדירקטוריון שלו, כמו גם עובדי הנמל. תנו לנו רגיעה", קרא עודד פלר נשיא לשכת המסחר חיפה. פלר טען שלאחרונה סובל הנמל מפרסומים שליליים וממסכת רחבה של עימותים בין משרד התחבורה לבין הנמל אך, פלר הוסיף, כל אלה עוסקים בנושאים שאינם קשורים לפיתוח ולהעצמה של הנמל ומסיטים את תשומת הלב לשוליים לא ענייניים.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, מתח אף הוא ביקורת על כך שהשר, או מי מנציגיו, לא טרחו להגיע לטקס הרמת הכוסית. "חברת נמל, כמו כל חברה מסחרית, זקוקה ליציבות ניהולית וגיבוי למנהלים. לא יתכן שמנכ"לים יוחלפו בכל פעם שמתחלף שר".

"אין להעלות על הדעת הליך, כמו שאנו רואים כעת לנגד עיננו, שעלול רק לפגוע בפעילות התקינה של הנמל. ראשית קובעים שיש אי אמון במנהלים. וכמובן שעליהם מיד להתפטר מאחר ויש בהם אי אמון לאחר שנה וחצי. אח"כ ממנים ועדת בדיקה לבדוק מה הענין. זה בפירוש הליך שגוי ולא מתקבל על הדעת", הוסיף צוק.

"הנהלת הנמל בחיפה זוכה באופן מתמיד לשבחים מצד הספנות, המשתמשים והלקוחות על השירות, הביצוע ושיתוף הפעולה", החמיא צוק להנהלת הנמל.

יועץ התקשורת של השר ציין בתשובה לפניית port2port שגם השר שאול מופז וגם מנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, נמצאים בסיור מקצועי בחו"ל ולכן נבצר מהם להגיע לטקס הרמת הכוסית הבוקר בנמל.