הנמלים הגדולים מציגים גידול בפעילות

נמל הונג קונג המדורג כנמל המכולות הגדול בעולם פרסם בסוף השבוע שעבר את נתוני הפעילות לשלושת החודשים הראשונים. בחודש ינואר השנה הנחשב לחודש הפעיל ביותר שינע הנמל 1.7 מיליון TEU , עלייה בשיעור של 20% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד


00:00 ,24.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למרות המיתון הגלובלי מסתבר כי הנמלים המובילים הראו דווקא גידול נאה בפעילות במהלך הרבעון הראשון של 2003

נמל הונג קונג המדורג כנמל המכולות הגדול בעולם פרסם בסוף השבוע שעבר את נתוני הפעילות לשלושת החודשים הראשונים. בחודש ינואר השנה הנחשב לחודש הפעיל ביותר שינע הנמל 1.7 מיליון TEU , עלייה בשיעור של 20% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. חודש פברואר הראה גידול בפעילות בשיעור של 8.7% בהשוואה לחודש פברואר 2003 . חודש מרץ היה בבחינת גידול בלתי צפוי בשיעור של 10.7% בהשוואה לחודש המקביל . בחודש זב שינע הנמל 1.03 מיליון TEU .

נמל אנטוורפן פרסם גם הוא את תוצאות הרבעון הראשון. התוצאות מצביעות על גידול בשיעור של 9.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך שלושת החודשים הראשונים שינע הנמל 34.46 מיליון טון. היבוא דרך נמל אנטוורפן גדל בשיעור של 9.9% והיצוא בשיעור של 8.5% .

מגזר המכולות הראה שיפור משמעותי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך שלושת החודשים הראשונים שינע הנמל 14.45 מיליון טון טובין במכולות, גידול של 14.2%. מבחינת מספר ה – TEU היה גידול בשיעור של 12.9% .

במגזר המטען הכללי חלה ירידה בשיעור של 3.1% לרמה של 3.44 מיליון טון בעיקר בשל הירידה בשיעור של 18.2% בהיקף התנועה של עצים ומוצרי עץ.

במסגרת פרסום התוצאות לרבעון הראשון הביעה הנהלת הנמל חשש כי הירידה בהיקף התנועה של המטען הכללי נובעת בעיקר מתחרות הנמלים הסמוכים אשר בהם הושקעו במהלך השנים האחרונות סכומי כסף נכבדים בציוד שינוע מתקדם אשר ייעל את העבודה והביל להקטנת עלויות.

 
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.