המשתמשים והמובילים תובעים משרי האוצר והתחבורה להתערב מיד בנעשה בנמלים

גד שפר וגבי בן הרוש כותבים למופז כי "המשק הישראלי נחנק בשל המצב בנמלים". מוסיפים: " לא יעלה על הדעת כי נושא כה חיוני יוזנח בשל עיסוקי פריימריז או חשש מעימות עם ועדי עובדים חזקים ופוליטיים"


00:00 ,18.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

גד שפר וגבי בן הרוש כותבים למופז כי "המשק הישראלי נחנק בשל המצב בנמלים". מוסיפים: " לא יעלה על הדעת כי נושא כה חיוני יוזנח בשל עיסוקי פריימריז או חשש מעימות עם ועדי עובדים חזקים ופוליטיים"
 
במכתב חריף משותף ששלחו לשרים גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, וגבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הם מוחים על כך כי למרות הוראת בית הדין הארצי לעבודה, נמלי חיפה ואשדוד פועלים בתפוקה חלקית בלבד לעומת תפוקתם לפני העיצומים. לדבריהם, העובדים פועלים בתפוקה של 65% "במקרה הטוב".
 
"בנמלי ישראל 'איש הישר בעיניו יעשה'. גם פסיקה של בית דין אינה מיושמת, ואנו שבים ומוצאים עצמנו סובלים מנזקים כבדים או אף מתדיינים ישירות עם ועדי העובדים כדי למצוא פתרונות נקודתיים. מצב זה הוא בלתי נסבל מכל היבט של מינהל תקין ושל הבטחת סחר החוץ של ישראל. אנו קוראים לכם לממש את אחריותכם, כשרים ממונים על חברות הנמל שבבעלות ממשלת ישראל, ולהבטיח שהעבודה בנמלים אכן תתנהל כסדרה ובמלואה. אם מנהלי חברות הנמל מחד, וההסתדרות כנציגת העובדים מאידך, אינם מסוגלים (או אינם רוצים) לדאוג כי העובדים יקיימו את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, אנו קוראים לכם לפנות לבית הדין שידאג לאכיפה מלאה של פסיקתו", כותבים שפר ובן הרוש.
 
עוד אומרים השניים כי הידיעות המגיעות מן השטח מדאיגות אף יותר לפיהן יש תיאום בין ועדי העובדים של הנמלים – תיאום המנוגד לרוחה וליעדיה של הרפורמה שהונהגה בנמלי ישראל בפברואר 2005.
 
"אנחנו שומעים עוד כי העובדים  ממתינים לסיום המועד שקצב בית הדין לסיום המשא ומתן, בעוד ימים ספורים, כדי לחדש צעדים ארגוניים. השפעתם של צעדים כאלה תהיה הרסנית למשק. המשק הישראלי נחנק בשל המצב בנמלים. בידיכם היכולת והאחריות לדאוג כי צינור החמצן שלו, הנמלים, יישאר פתוח. לא יעלה על הדעת כי נושא כה חיוני יוזנח בשל עיסוקי פריימריז או חשש מעימות עם ועדי עובדים חזקים ופוליטיים. אנו מצפים לפעולתכם המיידית".