המשאיות שבות לנמל אשדוד "על תנאי"

הבוקר חודשה עבודת המובילים והמסיעים בנמל לאחר שהנהלת נמל אשדוד הודיעה על הפסקת עיצומי העובדים והתחייבות כי הנמל יפעל ללא הפרעות. את ההתחייבות מגבים מכתבים של צחי טבקמן מההסתדרות וועדי נמל אשדוד. גבי בן הרוש: "איפה שיהיה לנו טוב שם אנחנו נופיע"


00:00 ,28.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר חודשה עבודת המובילים והמסיעים בנמל לאחר שהנהלת נמל אשדוד הודיעה על הפסקת עיצומי העובדים והתחייבות כי הנמל יפעל ללא הפרעות. את ההתחייבות מגבים מכתבים של צחי טבקמן מההסתדרות וועדי נמל אשדוד. גבי בן הרוש: "איפה שיהיה לנו טוב שם אנחנו נופיע"
 
מועצת המובילים והמסיעים הודיעה הבוקר על חידוש העבודה בנמל אשדוד. השבתת הנמל נמשכה 4 ימים שבהם לא בוצעה פריקה וטעינה של מטען כללי.
 
העבודה חודשה לאחר שהנהלת נמל אשדוד הודיעה על הפסקת העיצומים שבהם נקטו העובדים, ועל התחייבותה כי הנמל יפעל מעתה ללא הפרעות. 
 

בנוסף להתחייבות הנהלת נמל אשדוד העביר צחי טבקמן, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי, מכתב לשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ובו הוא מאשר כי אין ולא יהיו עיצומים של ועדי התפעול וציוד מכני ללא הכרזה רשמית על סכסוך עבודה.
 
מר טבקמן ציין במכתבו את הדרישה לקיום פגישה משותפת להנהלת הנמל, נציגי המובילים, נציגי התאחדות התעשיינים וההסתדרות על מנת לדון בסוגיות שעלו בימים האחרונים.
 
בנוסף למכתב זה שלחו אלון חסן, יו"ר ועד ציוד מכני, ואבינועם שושן, מזכיר ועד התפעול, מכתב לטבקמן בו הם מצהירים כי הם אינם נוקטים "בשום צעדים ארגוניים או שביתה או משהו שמשבש את העבודה השוטפת בנמל".
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, נתבקש על ידי הלקוחות להיענות לפנייה של הנהלת נמל אשדוד ולהחזיר את המשאיות לרציפים, אולם בכנס לקוחות נמל חיפה שהתקיים אתמול בתל אביב אמר בן הרוש כי חזרה זו הינה "על תנאי" וכי הדברים בין הצדדים ילובנו רק לאחר שהמובילים, התעשיינים ולשכת הספנות יווכחו כי אכן העבודה בנמל אשדוד חזרה לסדרה. "זו פעם ראשונה שיש שביתה פראית ואף אחד לא אחראי", אמר בן הרוש בכנס הלקוחות על אירועי הימים האחרונים בנמל אשדוד.
 
בן הרוש האשים במהלך דבריו בכנס הלקוחות את שרי הממשלה בפחד מעימותים וכינה אותם "פחדנים" ו"חסרי עמוד שדרה": "לצערי גם ממשלת ישראל, כל השרים שחיפשתי אותם היום טלפונית – מי שרק היה בממשלה - אני רוצה להצהיר פה שלאף אחד אין עמוד שדרה  - כולם פשוט פחדנים, אף אחד לא רוצה להתעמת – מי ששילם את המחירים זה אנחנו".
 
בן הרוש ציין כי ללא האלטרנטיבה שסיפק נמל חיפה קרוב לוודאי שהעיצומים היו נמשכים וחילק שבחים להנהלת הנמל ולוועדים. "הנהלת חיפה, הוועדים, חבר'ה - מגיע לכם כל הכבוד".
 
בן הרוש סיכם את דבריו בכנס הלקוחות באומרו "איפה שיהיה לנו טוב שם אנחנו נופיע". 

יו"ר מועצת המובילים ציין שבהסכמת התעשיינים, הספנות והמובילים סוכם שאת הפגישה עם נציגי הנמל וההסתדרות הם יקיימו רק לאחר שהם יהיה משוכנעים שהעבודה, במהלך הימים הקרובים, חוזרת להתנהלות תקינה.