המכס: הכרה במטענים אשר הוכרז עליהם ע"י סוכן המכס "תום מסע"

בהמשך לפניית ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל את הנהלת המכס מאתמול, בה נמסר כי קיימות אי הבנות וסיבוכי יתר עם מעריכים לגבי סוגיית ההובלה הישירה, הנדרשת כדי לעמוד בתנאי ההכרה במקור.


00:00 ,26.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בהמשך לפניית ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל את הנהלת המכס מאתמול, בה נמסר כי קיימות אי הבנות וסיבוכי יתר עם מעריכים לגבי סוגיית ההובלה הישירה, הנדרשת כדי לעמוד בתנאי ההכרה במקור. הארגון מבקש מהנהלת המכס שתצא הוראה מתאימה לתחנות המכס הקובעת באופן גורף כי מטענים אשר פורקו בנמלי "תום מסע" והובאו ארצה עם תום השביתה יהיו קבילים, מבחינת ההסכמים להכרה במקור ותעודת המקור לא תיפסל.

בעקבות כך נמסר כי מר דוד חורי מהנהלת המכס הוציא אתמוך הנחיה ברורה לכל תחנות המכס ומעברי הגבול בזה הלשון:

הכרה במטענים אשר הוכרז לגביהם ע"י סוכן האוניה תום מסע לצורך הוכחת ההובלה במישרין בהסכמי אס"ח

בעקבות השביתה/עיצומים בנמלים ראו לנכון חברות הספנות להכריז בתוקף סמכותן על תום מסע כאשר מטענים שהיו מיועדים לפריקה בישראל עפ"י שטר המטען נפרקו במדינות ביניים עד ליבואם מחדש לישראל.

לאור האמור לעי"ל מטענים אשר הוכרז לגביהם תום מסע בעקבות השביתה ואשר נפרקו במדינות ביניים ויובאו לישראל לאחר מכן באותו שטר מטען, אין לדרוש לגביהם אישור המכס במדינת הביניים כי לא נכנסו לסחר של אותה מדינה ויוכרו לצורך הסכמי אס"ח כהובלה במישרין בכפוף להגשת תצהיר סוכן האוניה לגובה המכס על תום מסע.