המובילים מציגים נייר עמדה: חוסר תיאום משווע

יו"ר מועצת המובילים המשמש כחבר בוועדת ההיגוי של משרד התחבורה ממליץ להאריך את שעות הפעילות במסופים העורפיים, לשנות את זמני המשמרות בנמלים ולדאוג לעתודות כ"א וציוד בחיפה ובאשדוד


00:00 ,14.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים המשמש כחבר בוועדת ההיגוי של משרד התחבורה ממליץ להאריך את שעות הפעילות במסופים העורפיים, לשנות את זמני המשמרות בנמלים ולדאוג לעתודות כ"א וציוד בחיפה ובאשדוד
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, העביר השבוע לגדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, מסמך המבהיר את עמדת מועצת המובילים ומציע הצעות לייעול ושיפור המצב בנמלי ישראל – וזאת בתוקף תפקידו כחבר בוועדת ההיגוי שהקים שר התחבורה מופז לשם שיפור המצב בנמלים.
 
יו"ר מועצת המובילים העביר מספר המלצות לטווח המיידי וכתב לסיטרמן כי לגבי נמל חיפה יש להגביל את כמות המכולות השטעון ל-2,500 מכולות. כמות העולה על מספר זה, טוען יו"ר המועצה, יוצרת חסם רציני עקב מגבלת השטחים בנמל.
 
כמו כן מציין גבי בן הרוש כי יש לפנות בדחיפות את המכולות הריקות בתחומי הנמל ולהעבירן לנמל הקישון. כך, טוען בן הרוש, יפונו שטחים עבור מכולות המיועדות ליצוא ויוסר הלחץ מנמל חיפה עצמו.
 
בן הורש טוען בנוסף כי יש לשפר את הליך תכנון מועדי ההעמסה של מכולות היצוא ולהעניק למובילים היבשתיים התראות ארוכות יותר שיאפשרו להם להתארגן ביעילות. בן הרוש מציין כי בנמל חיפה מאוישת עמדת שקילה אחת בלבד והדבר גורם להמתנה ממוצעת ארוכה של שעתיים עד 3 שעות.
 
מועצת המובילים ציינה בנוסף כי שעות הפעילות במסופים העורפיים מהווה חסם משמעותי בשרשרת התפעול הלוגיסטי – וזאת בשל חוסר ההתאמה לשעות הפעילות של הנמל. גבי בן הרוש מציע כי חברות הספנות יאריכו את שעות העבודה במסופים אלה וטוען כי הדבר ימנע היווצרות צוואר בקבוק, בייחוד בשעות הבוקר.
 
מועצת המובילים מציעה לשנות את זמני המשמרות בנמלים, וזאת בשל מגבלת שעות העבודה של הנהגים. מועצת המובילים ממליצה לסיים את משמרת ב' בשעה 8 בערב, ולהקדים את תחילת משמרת ג' לשעה 8 בערב. "יש לתת את הדעת בנושא זה באשר להצמדת הנהג לכלי הרכב שלו ועל חוסר האפשרות לבצע חילופי איוש נהגים בשל חוסר כדאיות כלכלית ומחסור חמור בנהגים מיומנים", כותב בן הרוש.
 
לגבי נמל אשדוד ממליצה מועצת המובילים בטווח הקצר להפעיל באופן מיידי גורם תפעול אחראי שיהיה אחראי על זימון משאיות לקבלת מטענים. כרגע, טוען בן הרוש, קיים "חוסר תיאום משווע" אשר חוזר על עצמו מדי יום, וגורם להפסדים עצומים מהם מתנערת הנהלת הנמל.
 
גבי בן הרוש ממליץ בנוסף ליישם בנמל אשדוד הסדר הפועל בהצלחה בנמל אילת לפיו פריקה של מטען כללי מאוניה נעשית היישר לשטח ומפונה על ידי המובילים בתוך 24 שעות.
 
לגבי המלצות בטווח הבינוני והארוך, ממליצה מועצת המובילים להגדיל את שטחי העורף בנמל חיפה בכ-400 דונם לפחות, להגדיל את כוח האדם בנמל ולרכוש ציוד חדש. יו"ר המועצה ממליץ בנוסף לבחון ביתר דקדוק את התאמת הדירקטורים לתפקיד בחברת נמל חיפה, אשר כיום, לטענת בן הרוש, אינם מקצועיים כנדרש.
 
בנמל אשדוד ממליץ בן הרוש לדאוג בדחיפות להכשרת כוח אדם נוסף ולהשלמת חסרים בציוד כגון מלגזות, חלפים למנופים ועוד. יו"ר המועצה מציע לשקול תגבור עונתי של כוח אדם – בייחוד בעונת החקלאות בחורף.