היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדוד

בנמל חיפה התקיימה הבוקר, בשעה 11:00, בשער הכניסה לנמל חיפה בחוף שמן, הפגנה של הארגונים הכלכליים ובראשם מר עודד טירה – נשיא התאחדות התעשיינים, מר איל מלמוד – יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מר גבי בן הרוש


00:00 ,09.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יום של הפגנות בנמלי חיפה ואשדוד ; בנמל חיפה התעמתו מפגינים מטעם הנמל עם מפגינים מטעם הארגונים הכלכליים ובראשם מר עודד טירה. בשלב מאוחר יותר של ההפגנה החלו עימותים אלימים בין קבוצות המפגינים
 
בנמל חיפה התקיימה הבוקר, בשעה 11:00, בשער הכניסה לנמל חיפה בחוף שמן, הפגנה של הארגונים הכלכליים ובראשם מר עודד טירה – נשיא התאחדות התעשיינים, מר איל מלמוד – יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מר גבי בן הרוש – יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל.

היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדודלקחו חלק בהפגנה מאות רבות של תעשיינים שבאו למחות על המצוקה אליה הם נקלעו כתוצאה מהשביתה בנמלים, המגיעה היום ליומה העשירי. מן העבר השני הפגינו מאות עובדי נמל חיפה ואף הובערו צמיגים.

המשטרה נכחה במקום בכוחות רבים, כלקח מהאלימות שפרצה בהפגנה הקודמת מהשבוע שעבר. עובדי הנמלים מחו מעברם הפנימי של גדרות הנמל תוך כדי הנפת שלטים, קריאות ביניים והבערת צמיגים ואילו ציבור המפגינים מטעם היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדודהתעשיינים הוקפו בגדרות משטרה ונעטפו בטבעת של שוטרים על מנת לחצוץ בינם לבין עובדי הנמל.

עודד טירה נשא דברים קצרים ותקיפים כנגד ההשבתה הגורמת נזק בל יתואר למשק בכלל ולמגזר העסקי היצרני בפרט. הוא רמז לכך שמתנהלים ביממה האחרונה מגעים כדחתניים ויתכן אף שתהיה ממש בקרוב פריצת דרך. מבדיקה שערכנו עם מקורות שונים לא נתקבל עדיין שום אישור המצביע על כך.

היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדוד
לאחריו נשאו דברים קצרים גם מר אייל מלמוד ומר גבי בן הרוש.

בשלב מאוחר יותר גלשה ההפגנה שהייתה מאד יצרית, לפסים של אלימות כאשר מפגינים משני המגזרים עמדו זה מול זה כשגדר הנמל מפרידה בינהם. במקום החלה להתפתח אלימות מילולית שגלשה לאלימות פיזית כאשר חפצים גדולים וכבדי משקל הועפו משני העברים. המשטרה שנכחה במקום החלה מייד בטיפול להרגעת הרוחות.

 
 
להלן תמונות נוספות מההפגנה :
היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדוד     היום – הפגנות בנמלי הים של חיפה ואשדוד
 

עובדי נמל אשדוד מקיימים הפגנה בשערי הנמל

החל משעות הבוקר מקיימים עובדי נמל אשדוד הפגנה כנגד פעולות הממשלה שבכללן ההחלטה העקרונית שנתקבלה על השינוי המבני בנמלים, הנסיון להציע אלטרנטיבות לנמלי ישראל, והחקיקה היום בכנסת בנושא הפיכת נמלי ישראל לשלוש חברות ממשלתיות שיתחרו זו בזו.

רפי משעל, מזכיר ועד מנהל וכספים, מציין כי בהפגנה לוקחים חלק כ- 500-600 עובדים מהנמל, הם חסמו את הצומת הראשית של הנמל ומבעירים צמיגים.