ההסתדרות דורשת את התערבות שר האוצר לפתרון בעית מענק ההפרטה לעובדי צים

בפגישה שהתקיימה הבוקר במשרד האוצר ושעסקה בחלוקת מענק ההפרטה לעובדי צים, עדיין לא באה הבעיה על פתרונה. זאת למרות שלדברי יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מרחב חיפה, באוצר מודעים לכך שהמענק אכן מגיע לעובדים, אך לטענתם עדיין לא נמצא הסעיף התקציבי המ


00:00 ,13.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שהתקיימה הבוקר במשרד האוצר ושעסקה בחלוקת מענק ההפרטה לעובדי צים, עדיין לא באה הבעיה על פתרונה. זאת למרות שלדברי יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מרחב חיפה, באוצר מודעים לכך שהמענק אכן מגיע לעובדים, אך לטענתם עדיין לא נמצא הסעיף התקציבי המתאים.
 
יגאל כהן הציע לאוצר אלטרנטיבות לפתרון הבעיה כמו למשל לשלם לעובדים את המגיע להם מן הרזרבה ולאחר מכן להחזיר את הכסף מהתקציב הבא. יחד עם זאת, לדעת כהן, הבעיה שנוצרה לא תיפתר עד ששר האוצר עצמו יכנס לעובי הקורה, ובהסתדרות יפעילו עליו לחץ לקיים פגישה עוד הערב בנושא.
 
יגאל כהן יזמן במהרה את ועד עובדי צים למשרדו ושם יוחלט כנראה על החרפת העיצומים גם לגבי מטען כללי, בנוסף לעיצומים החלקיים שנוקטים העובדים להובלה במכולות שבעיקרה מופנית כנגד עצירת משלוחים ממשלתיים ובטחוניים.
 
כזכור, החברה לישראל העבירה למדינת ישראל 506 מליון שקל עבור מכירת חלק המדינה של חברת "צים" לחברה לישראל. מתוך סכום זה אמורה היתה המדינה להעביר לעובדים סכום של 15 מליון שקל כתגמול בגין מכירה פרטית של מניות המדינה.


 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה שהנושא נמצא בטיפול.