האחריות רבת המשקל של סוכן האניה

נושאים אלה ואחרים הועלו ביום העיון המוצלח של לשכת הספנות הישראלית בשיתוף האגודה למשפט ימי שנערך בשבוע שעבר בתל אביב


00:00 ,02.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נושאים אלה ואחרים הועלו ביום העיון המוצלח של לשכת הספנות הישראלית בשיתוף האגודה למשפט ימי שנערך בשבוע שעבר בתל אביב
 
ביום חמישי שעבר התקיים במלון קרלטון בתל אביב יום עיון של לשכת הספנות הישראלית בשיתוף האגודה למשפט ימי תחת הכותרת "הספנות בראי המשפט".
 
כ-200 משתתפים הגיעו לכנס, בהם מנהלי ועובדי סוכנויות ספנות וכן בכירים בהנהלת נמל חיפה, נציגי נמל אשדוד, מנהלי מחסנים ועוד.
 
רב חובל ראובן סדנאי, יו"ר דירקטוריון קוראל שירותי ים, פתח את הכנס ותיאר את אחריות ופעילות סוכן האוניה: אין בית ספר לסוכני אוניות, אין הסכמה ואין צורך ברישיון – ובכל זאת אחריותו של סוכן האוניה היא אחריות רבת משקל כלפי כל הגורמים המעורבים. סוכן האוניה, לדברי סדנאי, הינו משרתו של בעל האוניה והוא משמש כזרוע הארוכה של בעל האוניה.

עו"ד יואב הריס ממשרד עו"ד בן ארי פיש ושות' הציג את אחריות הסוכן מול הנמל ובעל האוניה ואת האחריות המשפטית המוטלת על הסוכן. לדעתו, על רקע מערך יחסי הכוחות במשק הישראלי, מצבו של הנמל ומצבו של הסוכן - כדאי לבדוק האם אין צורך בחשיבה והסדרה מחודשת של המצב הקיים.
 
יגאל בריף, מנכ"ל קמור שירותי ספנות אשר גם העניקה חסות לכנס, העלה את תפקיד מפעיל וחוכר לאוניות מטען כללי וצובר מההיבט התפעולי והמשפטי. 

שמעון זיו, מנכ"ל מ.דיזנגוף P&I נציגויות הקלובים בע"מ, נתן תיאור על מהות ה-P&I Club, על החבויות המבוטחות ועל הסביבה המשפטית בעבר ובהווה.
 
עו"ד אמיר כהן דור ממשרד ש. פרידמן דיבר על שחרור מטען ללא שטר מטען בעקבות פסק הדין של בית משפט השלום ברחובות בעניין אופנת חן-לי סחר מול צ'יינה שיפינג. הדין האזרחי אינו קובע איסורים – הוא קובע נורמות התנהגות, אמר.
 
רב חובל יורם גולן מנכ"ל גלרם שמאים ומעריכים בע"מ סוכן לוידס בישראל דיבר על רשת לוידס בישראל בשירות תעשיית הספנות.
 
עו"ד מירב אסולין ממשרד עו"ד נשיץ-ברנדס דיברה על ביטוח האחריות המקצועית של הסוכן.
 
עו"ד גד נשיץ, נשיא האגודה הישראלית למשפט ימי, דיבר על General Averageוסיכם את יום העיון.
 
את הכנס אירגנה הגברת מרים אלפרט-צוק, שמונתה לאחרונה כמנהלת השיווק והתדמית של הארוע הבינלאומי לתובלה ולוגיסטיקה - port2port 2007.