האוצר נערך למציאת חלופות לנמלים השובתים ולהפעלת מספנות ישראל

מספנות ישראל רכשו שני מנופים לפריקת מכולות; האוצר: בהתקיים מו"מ אמיתי להפסקת השביתה, המנופים לא יופעלו; מועצת המובילים: בשיטת התפוקה של 25% לא נכניס משאיות לנמלים


00:00 ,19.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הלילה התנהל מו"מ בין נציגי ההסתדרות ונציגי משרד האוצר ורשות הנמלים, בניסיון להביא להפסקת השביתה בנמלים ; מועצת המובילים והמסיעים בישראל: בשיטת התפוקה של 25% לא נכניס משאיות לנמלים

במקביל למו"מ שהתנהל הלילה בין אנשי האוצר ונציגי ההסתדרות, מתוך כוונה להביא את השביתה בנמלי הים לסיומה, ממשיכה המדינה בהיערכות למציאת חלופות לנמלים השובתים. מספנות ישראל רכשו שני מנופים מיוחדים לפריקת מכולות, האמורים להגיע בשבוע הקרוב. עם זאת, נציגי המדינה הודיעו לנציגי ההסתדרות כי בהתקיים מו"מ אמיתי להפסקת השביתה, המנופים לא יופעלו.

במסגרת המו"מ שהתנהל הלילה הציגו נציגי האוצר את הדרכים הקבועות בחוק להבטחת כל זכויות העובדים עם מעברם לחברות הנמל. מנגד ביקשו נציגי ההסתדרות לשעבד את כל נכסי רשות הנמלים עד אשר ייחתם הסכם קיבוצי עם העובדים תוך התחייבות של הממשלה שלא ליישם את החוק עד להסכמת העובדים וזאת על אף שהחוק מבטיח ממילא את מלוא זכויותיהם.

האוצר הודיע להסתדרות כי הוא מתנגד לדרישת העובדים המטילה וטו על חוק שחוקקה הכנסת ובכך מביאה למעשה לאי מימושו ולריקונו מתוכן.

הצדדים התפזרו מתוך כוונה לחדש היום את המו"מ במסגרת צוותי המשנה (פנסיה, זכויות העובדים, נכסי הנמלים) שנקבעו לדון בסוגיות השונות השנויות במחלוקת.


מועצת המובילים והמסיעים בישראל: בשיטת התפוקה של 25% לא נכניס משאיות לנמלים

"השביתה בנמלים יכולה להימשך עד לביאת המשיח. כל עוד עומדת לעובדים פסיקת בית הדין לעבודה אשר אפשר להם להוריד את התפוקה לרמה של 25% , המשמעות היא כי כל משאית שנכנסת לנמל מושבת 75% מזמנה. זה מצב שאותו לא נוכל לסבול", מזהיר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל. לדבריו, פוקדים את הנמלים כ- 8,000 משאיות ביום, בשלוש משמרות. הנזקים שלנו מסתכמים במאות אלפי שקלים ביום, אמר בן הרוש.

"את השביתה הזו אפשר היה למנוע", אומר בן הרוש. "הפרטת הנמלים הוא עניין כבד ביותר, לא מדובר בסכסוך עבודה שגרתי אלא במהפך שאליו היו צריכות הרשויות להתכונן. מי שחשב שאפשר להפריט נמל בעזרת יחצ"נים ומודעות בעיתונים טעה בגדול. על הממשלה יהיה לפצות את חברות ההובלה על הנזקים שנגרמים להם".

כאמור אם השביתה לא תפסק, המשאיות יפסיקו לפקוד את הנמלים.