גנצרסקי: ביטול התמריצים לעידוד הסחר בנמל אילת משמעו נסיגה מהבטחות האוצר לחברות הספנות

לפני ימים אחדים נודע כי האוצר מתכוון לבטל את התמריצים שניתנו על בסיס החלטת הממשלה, לעידוד הסחר הימי דרך נמל אילת; גנצרסקי בפניה לשר אולמרט: "לשכת הספנות רואה בחומרה רבה את ההחלטות החד-צדדיות של משרד האוצר, המנוגדות להחלטות ולהבטחות של הממשלה"


00:00 ,31.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני ימים אחדים נודע כי האוצר מתכוון לבטל את התמריצים שניתנו על בסיס החלטת הממשלה, לעידוד הסחר הימי דרך נמל אילת; גנצרסקי בפניה לשר אולמרט: "לשכת הספנות הישראלית רואה בחומרה רבה את ההחלטות החד-צדדיות של משרד האוצר, המנוגדות להחלטות ולהבטחות של הממשלה"
 
התמריצים, המסתכמים לסך של 9 מליון ₪ לשנה, כוללים החזר עלויות בגין הובלה יבשתית ומתן הנחה באגרות כלי השיט וסווארות. בעקבות כך פנה אמש נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, לשרי האוצר והתחבורה בטענה שהאוצר מפר את הבטחת הממשלה לשמור על סטטוס קוו בכל הנוגע לתעריפי הנמלים.
 
גנצרסקי טען כי למרות שהממשלה התחייבה שלא יהיו שינויים בתעריפי הנמלים עד ל"רפורמה" הצפויה בתעריפי הנמלים ולמרות ששר התחבורה הוציא צווים הקובעים את התעריפים כתעריפי מקסימום (למעט אגרת רציף ואגרת מגדלור), בכוונת משרד האוצר לבטל את ההנחות המיוחדות בתעריפי השינוע של נמל אילת וכן לקצץ בסובסידיות לתחבורה היבשתית בין אילת לצפון הארץ בהובלת מטענים הנפרקים בנמל אילת.
 
גנצרסקי טען שמבדיקות שערכה לשכת הספנות הישראלית מסתבר כי בכוונת משרד האוצר לסגת מהבטחות הממשלה לקיים את מסגרת התעריפים, כפי שהייתה בעבר, בניגוד לצווים שהוצאו ע"י שר התחבורה.
 
עוד ציין גנצרסקי במכתבו לשר אולמרט כי לשכת הספנות הישראלית רואה בחומרה רבה את ההחלטות החד-צדדיות של משרד האוצר, המנוגדות להחלטות ולהבטחות של הממשלה. "חברות הספנות לוקחות בחשבון שיקוליהן הכלכליים את שמירת הסטטוס קוו בתעריפים וכי הוצאותיהן העכשוויות והעתידיות מבוססות על הבטחות הממשלה, נסיגה מהבטחות אלו תסב נזק למשק הישראלי", דברי גנצרסקי.