קבוצת גרימלדי קיבלה לידיה אניית גלנוע ״ירוקה״

האנייה מצוידת במנועים חדישים, נשלטים אלקטרונית ובמערכת ניקוי גזי פליטה להפחתת פליטת גופרית וחלקיקים, ועמדת ביעדי ״אפס פליטה פחמן״ בעת העגינה בנמל. האנייה יכולה לשאת כ-7,800 מטרים ליניאריים של משא, שווה ערך ל כ-500 נגררים ו-180 מכוניות


11:36 ,29.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בבוקר קבוצת גרימלדי קיבלה לידיה מידי המספנה הסינית ג׳ינלינג (נאנג׳ינג) את האנייה Eco Mediterranea, האנייה העשירית מתוך 12 כלי שיט שהוזמנו השייכים ל-Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), הכוללת את אניות הגלנוע הגדולות והידידותיות ביותר לסביבה עבור שילוח ימי קצר.

 

ה-Eco Mediterranea מניפה את דגל איטליה. אורך האנייה הינו 238 מטר, קרן של 34 מטר, משקל ברוטו של 67,311 טון ומהירות שירות של 20.8 קשר. כושר הטעינה של שבעת הסיפונים שלה - שניים מהם ניתנים להרמה - הוא פי שניים מזה של הדגמים הקודמים של אניות הגלנוע שהועסקו על ידי קבוצת גרימלדי: האנייה יכולה לשאת כ-7,800 מטרים ליניאריים של משא, שווה ערך ל כ-500 נגררים ו-180 מכוניות.

 

האנייה מצוידת במנועים חדישים, נשלטים אלקטרונית ובמערכת ניקוי גזי פליטה להפחתת פליטת גופרית וחלקיקים.

 

בנוסף, הודות לאימוץ של מספר רב של פתרונות טכנולוגיים חדשניים ביותר, באותה מהירות ה-Eco Mediterranea צורך את אותה כמות דלק בהשוואה לאוניות הרו-רו מהדור הקודם, ולכן מסוגל להפחית בחצי את פליטת CO2 ליחידה מובלת. בעודה בעגינה, הספינה מגיעה ליעד ״אפס פליטה בנמל״: במהלך פעילות הנמל, ה-Eco Mediterranea משתמש בחשמל המאוחסן בסוללות מגה ליתיום בהספק כולל של 5 MWh, הנטענות במהלך הניווט הודות לגנרטורים ו-350 מ"״ של פאנלים סולאריים.

 

עמנואל גרימלדי, ​​מנכ״ל חברת גרימלדי: ״הפעלת כלי שיט מודרניים ואקולוגיים פירושה האצת המעבר האקולוגי במגזר מפתח לכלכלה העולמית כמו הובלת סחורות. האנייה החדשה תפעל בים התיכון, אגן חיוני לתעבורה לאומית ובינלאומית שאנו משרתים עם צי גדול יותר, צעיר וירוק יותר״.