גד שפר: להוציא את נמלי הים והאוויר מהשביתה

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מעריכים את הנזקים כתוצאה מהשביתה בנמלי הים במעל ל-100 מיליון שקל ביום. שפר: "אי אפשר לנתק את מדינת ישראל מקשר עם העולם בכל פעם שלהסתדרות יש מאבק כלשהו עם הממשלה"


00:00 ,26.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מעריכים את הנזקים כתוצאה מהשביתה בנמלי הים במעל ל-100 מיליון שקל ביום. שפר: "אי אפשר לנתק את מדינת ישראל מקשר עם העולם בכל פעם שלהסתדרות יש מאבק כלשהו עם הממשלה"
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית מעריך כי הנזקים שתגרום השבתת הנמלים יעלו על 100 מיליון שקל ביום. מדובר בנזקים ישירים ומיידיים כתוצאה מהמתנת אוניות בנמלים, מפגיעה בסבב ההובלה בנמלים אחרים, מהוצאות על אחסון בנמלים ובמסופים עורפיים, מקנסות על אי עמידה בחוזים ואי אספקה בזמן, המוטלים הן בארץ והן בחו"ל, ובהמשך: היטלי צפיפות המוטלים על המשתמשים בהובלה הימית. זאת, עוד לפני שמכמתים נזקים של אובדן לקוחות, אובדן חוזים, ספקים שאינם מוכנים לעבוד עם לקוחות בגלל חוסר האמינות של ההובלה, ואובדן מוניטין לטווח ארוך מאוד, נזקים שקשה לכמת וכמעט בלתי אפשרי לשקם אותם.
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, קרא היום להוציא את נמלי הים והאוויר מהשביתה: "בשום מדינה מתוקנת אין השבתה כוללת ומוחלטת של המשק בכל פעם שיש חילוקי דעות. יש פער גדול בין ניהול מאבק חוקי למען זכויות העובדים, לבין יצירת אנדרלמוסיה מוחלטת, שתפגע בסופו של דבר בציבור העובדים. להסתדרות די כלים ללחוץ על הממשלה על ידי הפסקת שירות זה או אחר, מגביית מסים ועד איסוף אשפה. אי אפשר לנתק את מדינת ישראל, מדינה שאין לה מוצא יבשתי, מקשר עם העולם בכל פעם שלהסתדרות יש מאבק כלשהו עם הממשלה. אנחנו נלחמים בציפורניים נגד הוצאת קווי ספנות מישראל. הנמלים המתחרים רק מחכים להזדמנות כדי למשוך אותם, והנה אנחנו מגישים להם הזדמנות זו במו ידינו. המלחמה על היצוא, על סחר החוץ שלנו, אינה נופלת בחשיבותה מהמלחמה על זכויות העובדים. גם יו"ר ההסתדרות נקרא לאחריות משקית".