גבי בן הרוש: המשאיות לא ייכנסו לנמלים

יו"ר מועצת המובילים טוען במכתב שהיפנה לשרגא ברוש כי "הגענו למצב שממנו אין לנו מוצא אלא להפסיק את הכנסתן של משאיות לנמל חיפה". נמל חיפה: ונשמח אם לקוחותינו יפקדו את הנמל גם במרוצת משמרות ג'


00:00 ,01.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים טוען במכתב שהיפנה לשרגא ברוש כי "הגענו למצב שממנו אין לנו מוצא אלא להפסיק את הכנסתן של משאיות לנמל חיפה". נמל חיפה: ונשמח אם לקוחותינו יפקדו את הנמל גם במרוצת משמרות ג'
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הוציא אתמול מכתב לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, בנוגע לכניסת משאיות לנמל חיפה. עותקים ממכתבו של יו"ר מועצת המובילים והמסיעים הופנו לשר התחבורה מופז, צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים ולראובן צוק, יו"ר לשכת הספנות.
 
גבי בן הרוש טוען במכתבו כי בהמשך לדיונים על המצב הרעוע בפעילות נמל חיפה ולנוכח הנזקים הנגרמים לחברות ההובלה, "הגענו למצב שממנו אין לנו מוצא אלא להפסיק את הכנסתן של משאיות לנמל חיפה".
 
בן הרוש מדגיש בפני נשיא התאחדות התעשיינים כי "עד כה נענינו לבקשתכם להמשיך ולפקוד את הנמלים חרף המצב, וזאת כדי שלא לפגוע בתעשייה הישראלית ובכלכלת המדינה. ואולם המצב בנמלים הולך ומחמיר.
 
"לחברות ההובלה נגרמים נזקים כבדים, אלפי שעות עבודה מתבזבזות בהמתנות ארוכות ללא תמורה או פיצוי כלשהו, המצב גם גורר אחריו העסקתם של נהגים מעבר לשעות העבודה המותרות על פי חוק".
 
בן הרוש מציין במכתבו כי חברות הובלה רבות פונות אל הנהלת מועצת המובילים בדרישה להפסיק לפקוד את נמל חיפה או לחילופין לקבוע הסדר של מתן פיצוי מלא לחברות על אובדן שעות ההמתנה בנמלים.
 
לצערנו, כותב בן הרוש, לא נסכים להמשיך ולפקוד את הנמלים במצב הקיים ומדגיש: "לא נוכל יותר לספוג בעצמנו את הנזקים הכבדים הנגרמים לנו".
 
מנמל חיפה נמסר בתגובה כי הנמל עובד כסדרו. "בשל עומס בשטח, כתוצאה מריבוי אוניות, הנמל מווסת את כניסת המשאיות וההעמסה בהתאם למצב בשטח. במקביל מתבצעת הוצאת מכולות במשמרות ג', על מנת לצמצם את העומס בערוגות האכסון. הנמל ערוך להוציא מכולות לאורך כל שעות היממה ונשמח אם לקוחותינו יפקדו את הנמל גם במרוצת משמרות ג".
 
מנמל אשדוד טרם נמסרה תגובה.