ברית CKYH: הפחתת הקיבולת לאור ירידה חדה בביקושים

החברה תקצץ כ-18.5% בנפח הקיבולת המוצעת בקווי הברית הימית ותקצץ בנפח הקווים הפועלים בין צפון אמריקה ואירופה. החברה הבהירה כי זמני הפקידה וההפלגה לא ישתנו אלא רק גודלן של האוניות הפועלות בקווים


00:00 ,13.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ברית CKYH המורכבת מארבע חברות הספנות Yang Ming, Cosco, K Line וכן Hanjin Shipping הודיעה אתמול על שינויים נרחבים במערך היערכות הקווים הימיים שלה, וזאת לאור הירידה החדשה בביקושים להובלה ימית וכתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. החברה הודיעה על קיצוצים נרחבים  בשירותי ההובלה ארוכי הטווח וזאת בתגובה לירידות החדות בביקושים, אם כי מומחים בתחום טוענים כי מדובר בקיצוצים קטנים מדי.
 
החברה הודיעה על קיצוץ של 18.5% בנפח הקיבולת המוצעת בקווי הברית הימית וזאת באמצעות הקפאה של כל קווי הספנות בחוץ המזרחי ובמרכז אמריקה - AWE החל מתחילת חודש אוקטובר.
 
כמו כן החברה הקפיאה את קווי EMX הפועלים בנתיבי הספנות בין אסיה והמזרח הים התיכון החל באמצע חודש אוקטובר.
 
במסגרת הקיצוצים הנוכחיים נפח הקווים הפועלים בין צפון אמריקה ואירופה ירדו ב-18% בממוצע, בעיקר במסלול TAS-1, וזאת החל מאמצע חודש נובמבר.
 
ברית CKYH ביקשה להבהיר כי זמני הפקידה וההפלגה לא ישתנו אלא רק גודלן של האוניות הפועלות בקווים.
 
כמו כן, הנפחים בקווים הפועלים בנתיבי הסחר של דרום – מערב הפסיפיק יוקטנו גם הם. כמו כן, חברת הנג'ין שיפינג ציינה כי קו המטוטלת הנוכחי הפועל בין הים התיכון לאסיה וארה"ב יופסק לחלוטין החל מתחילת שנת 2009. הדבר יקצץ כ-15% מנפח הקיבולת הפועל בנתיבי הסחר של Pacific South West.
 
כמו כן מסרה חברת הנג'ין כי השירות האירופאי CNX יופסק לחלוטין, וזאת בסוף חודש ינואר 2009. בקו זה פועלות כרגע 8 אוניות מכולה פנמקס. החלטה זאת תוריד את נפח הקיבולת השבועית של ברית CKYH מאסיה לצפון אירופה בכ-9%.