בקרוב: המסופים העורפיים ירחיבו שעות הפעילות במסגרת פיילוט

במסגרת הפיילוט יורחבו שעות הפעילות במסופים עד לשעה 20:00 בחודשי הקיץ ועד לשעה 18:30 בחודשי החורף. הפיילוט יחל ב-15 ביולי והוא כפוף לאישורה של ועדת סיטרמן


00:00 ,03.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הפיילוט יורחבו שעות הפעילות במסופים עד לשעה 20:00 בחודשי הקיץ ועד לשעה 18:30 בחודשי החורף. הפיילוט יחל ב-15 ביולי והוא כפוף לאישורה של ועדת סיטרמן
 
במסגרת פעילותה של ועדת ההיגוי שהקים משרד התחבורה לבדיקת תפקוד הנמלים והשרשרת הלוגיסטית, הידועה בשם "ועדת סיטרמן", נערכה אתמול פגישה בין נציגי המסופים העורפיים, ובין נציגי לשכת הספנות (ראובן צוק) וההובלה היבשתית (גבי בן הרוש).
 
בשיחה עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, אשר נכח כאמור בפגישה שהתקיימה במשרדי א.מ.א בבני ברק, ציין בן הרוש כי הנוכחים דנו בשעות הפעילות של המסופים העורפיים והחליטו על קיום פיילוט בן חצי שנה במהלכו יורחבו שעות הפעילות של המסופים בחיפה ובאשדוד עד לשעה 20:00 בחודשי הקיץ ועד לשעה 18:30 בחודשי החורף. על פי התכנון, הפיילוט יחל ב-15 ביולי.

יש לציין כי ההחלטה כפופה לאישורה של ועדת סיטרמן בשל הוצאות תפעול נוספות של המסופים העורפיים המוערכות בכ-200 דולר ליום עבודה.
 
בפגישה הוחלט כי שלושה חודשים לאחר תחילת הפיילוט ייפגשו שוב הצדדים על מנת לדון בתוצאות המשטח, להפיק לקחים ומסקנות ולהחליט על נקיטת הפעולות הדרושות בהמשך.
 
לדברי בן הרוש, הרחבת שעות הפעילות של המסופים העורפיים הינה הכרחית לשם "סנכרון המערכת" ועבודה שוטפת אל מול הנמלים. לטענת בן הרוש, הנמלים עובדים כ-18 שעות ביום ואילו המסופים עובדים כ-10 עד 11 שעות ביום דבר היוצר עומסים בשעות הבוקר וגורם לבזבוז שעות עבודה של משאיות המגיעות למסופים העורפיים לשם החזרת מכולות ריקות ולקיחת מכולות ריקות לשם יצוא.
 
לדברי בן הרוש, ההמלצה להפעיל את המסופים העורפיים במשך 24 שעות אינה ריאלית בימים אלה, בעיקר לנוכח העובדה שמפעלים רבים אינם עובדים 24 שעות ביממה וגם בגלל שהמסופים אינם ערוכים לעבודה בשעות הלילה עקב מחסור בתשתיות תאורה.
 
השלב הבא, לדברי בן הרוש, בשיפור זרימת השרשרת הלוגיסטית הוא עידוד העבודה בשעות הלילה באמצעות אגרות מופחתות, וזאת על מנת לווסת את תנועת המשאיות בשעות הבוקר ולחלק את נטל העבודה לאורך כל שעות היום.