בן הרוש למופז: "אין מקום לתת עדיפות אוטומטית לקו המים"

בישיבה שנערכה בין שר התחבורה ומנכ"ל משרדו לבין ראשי מועצת המובילים הוסכם לקדם את מקצוע הנהג כמקצוע מועדף ולזרז הליכי החקיקה לתיקון תקנה 168. צוק: אי הכנסת אוניות לפי התור התפעולי – עבירה לכאורה על החוק


00:00 ,28.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בישיבה שנערכה בין שר התחבורה ומנכ"ל משרדו לבין ראשי מועצת המובילים הוסכם לקדם את מקצוע הנהג כמקצוע מועדף ולזרז הליכי החקיקה לתיקון תקנה 168. צוק: אי הכנסת אוניות לפי התור התפעולי – עבירה לכאורה על החוק
 
במהלך ישיבת עבודה שהתקיימה הבוקר בלשכת שר התחבורה בהשתתפות השר מופז, מנכ"ל משרדו גדעון סיטרמן וראשיי מטה במשרד התחבורה העלו נציגי מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש ודוד כוכבא, שורה של נושאים אשר עומדים במרכז סדר היום של ענף ההובלה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הדגיש ודרש פתרונות לנושאים "הבוערים", ביניהם המשבר בנמלים וטיפול תכליתי באיזון השרשרת הלוגיסטית בין האונייה, הנמל, המשאית והלקוח. "אין מקום לתת עדיפות אוטומטית לקו המים, מול יכולת מוגבלת של הרכב הכבד".
 
במהלך הדיון ציין מנכ"ל משרד התחבורה , גדעון סיטרמן, את הצורך בגיוס נהגים, וקיצור הליכי קליטה ורישום של מועמדים חדשים למקצוע הנהיגה.
 
ממועצת המובילים נמסר כי השר מופז סיכם את הדיון בדגש על קביעת לוח זמנים לביצוע והבטיח כי הוא יקיים בהקדם סיור בנמל אשדוד, במהלכו יתקיים דיון משותף עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, כלומר ספנות, נמלים, מובילים.
 
כמו כן הוסכם במהלך הדיון כי יזורזו הליכי חקיקה לתיקון תקנה 168, ושדרוג נוהלי הכשרת נהגים בחקיקה וכמו כן ענף ההובלה יוכר כענף חיוני במשק ומקצוע הנהג יוכר כמקצוע מועדף.
 
צוק: מחוץ לאשדוד ממתינות 7 אוניות צובר
 
נציין כי נשיא לשכת הספנות, מר ראובן צוק, ציין היום בשיחה עם port2portכי אנשי הספנות רואים בקו המים את החוליה החזקה וכי יש להתיישר על פיה – כפי שעושים בכל נמל מתוקן בעולם. צוק הזכיר כי בימים אלה ממתינות מחוץ לנמל אשדוד כ-7 אוניות צובר וכי מדובר בהמתנה ארוכה.
 
לדברי צוק, הוא אינו רואה כרגע כיצד נפתרות הבעיות בנמל אשדוד אך הדגיש כי על פי הסיכום הנוכחי שהושג בנמל, יש להתחשב בלקוחות הקצה ובהיקף הסחורה שהם יכולים לקבל. צוק הזכיר כי בנמל אשדוד יפעלו מספר ידיים ככל שיידרש – ללא כל הגבלת מינימום או מקסימום.
 
נשיא לשכת הספנות אף הזכיר כי הכנסת אוניות לנמל שלא לפי התור התפעולי שלהן הינה בגדר עבירה לכאורה על החוק.