בן הרוש: המשאיות לא יפקדו אוניות בתפזורת באשדוד עד להודעה חדשה

טוען כי הפסקת העבודה והשארת המשאיות שהגיעו לרציפים כמעשה ענישה על אובדן פרמיות לעובדי הנמל הינה קו אדום מבחינת חברות ההובלה. שוקי סגיס: מועצת המובילים מנסה לגלגל בעיות פנימיות בתוך הארגון לפתחה של חברת נמל אשדוד


00:00 ,26.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי הפסקת העבודה והשארת המשאיות שהגיעו לרציפים כמעשה ענישה על אובדן פרמיות לעובדי הנמל הינה קו אדום מבחינת חברות ההובלה. שוקי סגיס: מועצת המובילים מנסה לגלגל בעיות פנימיות בתוך הארגון לפתחה של חברת נמל אשדוד

לאחר התייעצויות עם חבריו למועצה הורה יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, למשאיות לחדול מלפקוד את נמל אשדוד לשם פריקת מטען כללי וצובר. המשאיות לא פוקדות את נמל אשדוד החל ממשמרת ג' אתמול בערב (ראשון) וכן במשמרת א' היום בבוקר (יום שני). "בשביל טנגו צריך שניים" אמר בן הרוש.

ממועצת המובילים נמסר כי אתמול בערב, במהלך משמרת ב', השביתו עובדי נמל אשדוד את הפריקה בתפזורת בטענה של מחסור במשאיות בכמות מספקת המאפשרת להם להגיע לפרמיות גבוהות.
 
מועצת המובילים מסרה בנוסף כי המחסור במשאיות נוצר עקב התקנות בחוק (תקנה 168) המתירות לנהגים לעבוד 12 שעות בלבד - דבר הגורם להאטה מסוימת בקצב סבב המשאיות ליד הרציפים.
 
בן הרוש ציין כי הפסקת העבודה והשארת המשאיות שהגיעו לרציפים לעבודה כמעשה ענישה על אובדן פרמיות לעובדי הנמל היא הקו האדום מבחינתם של חברות ההובלה ולכן החל מהיום אין התייצבות של משאיות לאוניות המביאות מטען בתפזורת.
 
בן הרוש הוסיף ואמר כי התנהלות נמל אשדוד גם לאחר כל הוועדות שדנו במצב היא שערורייתית, ואין כל אפשרות להמשיך ולעבוד עם נמל אשדוד במצב הקיים.
 
כזכור, ב-6 בנובמבר התקיים בנמל אשדוד דיון חירום שדן במצב העומס בנמל והמשאיות שמבלות שם שעות על גבי שעות. בדיון נכחו מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ושוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד וכן נציגי הספנות והתעשיינים. בן הרוש דרש באותו דיון כי עבודות הפריקה והטעינה יסתיימו בשעה 19:00 וזאת על מנת לעמוד בדרישות החוק לגבי שעות העבודה והמנוחה של הנהגים. לשם כך הציע בן הרוש לתגבר את משמרת א' ו-ב' בנמל, וזאת על חשבון משמרת ג' שאותה הציעו נציגי מועצת המובילים שלא להפעיל.

באותו דיון חירום שהתקיים בתחילת החודש התקבלה בקרב הנהלת נמל אשדוד החלטה מעודדת עבור המובילים - להפסיק את הובלת המכולות הריקות למסופים. מכולות ריקות לא יתקבלו לנמל בשעות השיא הפקוקות שלו - בין 06:00 בבוקר ועד 10:30 ובין השעות 15:00 עד 17:00. כזכור, חברת נמל אשדוד החליטה לא מזמן "להקפיא" את ההחלטה הזאת - החלטה שלא תרמה לנחת הרוח של בן הרוש והוא אף קרא לשנותה.
 
שוקי סגיס: חוצפה שאין כדוגמתה
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסר בתגובה כי "הנמל עובד בתפוקה מלאה אך סובל ממחסור במשאיות שגורם להשבתת הרציפים בתפזורת בשעות הלילה. יותר מכך, נכון לשעות הבוקר, גבי בן הרוש, משבית מספר אוניות גרעינים, מכיוון שאינו שולח משאיות לפריקתם. זו פשוט חוצפה שאין כדוגמתה, שמועצת המובילים מנסה לגלגל בעיות פנימיות בתוך הארגון לפתחה של חברת נמל אשדוד".
 
"בעיית מחסור במשאיות של מועצת המובילים וההתמודדות עם התקנות החדשות אינן נוגעות לחברת הנמל. נמל אשדוד מעניק שירות ללקוחותיו 24 שעות ביממה, זאת לעומת מובילי המשאיות שעובדים 12 שעות בלבד". 
 
"בשנה האחרונה חברת הנמל גייסה עובדים נוספים והצטיידה בציוד ותשתית נוספים, כל זאת על מנת למקסם את השירות ללקוח בצורה יעילה".
 
"פתרון בעיית מחסור במשאיות מוטלת על מועצת המובילים ואינה נוגעת לנמל אשדוד".