בן הרוש: הושגו הסכמות על תפעול ה-TOS בחיפה

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים נציגי המועצה יעדכנו את חברות ההובלה על המתרחש בנמל, יוקם שטח באפר לטובת תקלות והתעשיינים ישקלו פיצוי עבור המתנות מעל שעתיים


00:00 ,31.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים נציגי המועצה יעדכנו את חברות ההובלה על המתרחש בנמל, יוקם שטח באפר לטובת תקלות והתעשיינים ישקלו פיצוי עבור המתנות מעל שעתיים
 
בפגישה שנערכה אתמול בין נציגי הנהלת נמל חיפה, לשכת הספנות, נציגי התעשיינים ונציגי מועצת המובילים והמסיעים הוסכם על הצדדים כי המשאיות ישובו לפקוד את נמל חיפה, וכי הפעלת מערכת ה-TOS החדשה תימשך כרגיל עד לתחילת שבוע הבא – מועד בו תיבחן הצלחת המערכת ויופקו לקחים ומסקנות.
 
בשיחה שקיימה הבוקר מערכת port2port עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין בן הרוש כי הוא קיבל הבטחה מעמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, כי אם מערכת ה-TOS לא תפעל כראוי עד תחילת שבוע הבא ייפסק השימוש בה עד אשר יוסדרו הבעיות הכרוכות בהפעלתה.
 
כידוע לכל, מאז נכנסה מערכת ה-TOS לשימוש התלוננו בעלי המטענים והלקוחות על בעיות שהתגלו בהפעלת המערכת - בעיות הקשורות להזנה שגויה של נתונים, מחסור בנתונים וכן כשלים טכניים הקשורים בתפקוד המערכת עצמה.
 
לדברי בן הרוש, מול הנהלת נמל חיפה הושגה הסכמה לגבי המשך פעילות המשאיות בנמל כאשר נציגים של מועצת המובילים יהיו נוכחים בנמל ויוכלו לעדכן את חברות ההובלה על פעילות המערכת. כמו כן הוסכם על הקמת שטח באפר תפעולי לטובת תקלות בלתי מתוכננות אשר אליו ניתן יהיה להפנות משאיות הנושאות מכולות לא מזוהות – וזאת על מנת שלא לעכב את המכולות והמשאיות הבאות בתור.
 
כמו כן ציין גבי בן הרוש כי הושגה הסכמה עקרונית אל מול נציגי התעשיינים בנוגע לפיצוי הנהגים וחברות ההובלה על המתנות ארוכות במיוחד העולות של שעתיים.
 
בו הרוש חזר והדגיש כי ההוראה שהוצגה על ידי מועצת המובילים והמסיעים לחברות ההובלה שלא לפקוד את נמל חיפה נבעה בעיקר מן העובדה שהכנסת מערכת ה-TOS גרמה לנהגים לעיכובים של עד 6-7 שעות בכניסה לנמלים ולהימצאותם ליד המשאית יותר מ- 14 שעות - דבר הגורם אחריו רישום דוחות עם נקודות וכמו כן נזקים כבדים לחברות ההובלה.