ביצוא לארה"ב – המכס האמריקאי מפתח מסר טעינה חדש המאשר/שולל טעינת מכולה

במהלך סוף השבוע הועברו ברשתות האינטרנט פרטים נוספים בדבר נוהל היצוא החדש לארה"ב. על פי המידע, מתעתדת רשות המכס האמריקאית, תוך זמן קצר ( כנראה עד סוף השבוע הנוכחי ) , לפתח מסר טעינה מיוחד אשר יאשר לחברות הספנות וציבור חברות השילוח הבינלאומי את טעינת המכולה


00:00 ,27.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מוסר כי במהלך סוף השבוע הועברו ברשתות האינטרנט פרטים נוספים בדבר נוהל היצוא החדש לארה"ב. על פי המידע, במסגרת החלת נוהל הדיווח החדש למכולות המיועדות לשוק האמריקאי ( HOURS RULE 24), מתעתדת רשות המכס האמריקאית, תוך זמן קצר ( כנראה עד סוף השבוע הנוכחי ) , לפתח מסר טעינה מיוחד אשר יאשר לחברות הספנות וציבור חברות השילוח הבינלאומי את טעינת המכולה או לחילופין ישלול את הטעינה.

עם כניסתו המלאה של הנוהל החדש ב – 02/02/2003 ישדר המכס האמריקאי באותם מקרים שהמידע בדבר המטען אינו מלא או מדויק, מסר NO LOAD לאותם סוכני אוניות ומשלחים בינלאומיים אשר העבירו את המידע למערכת המכס החדשה.

רשות המכס האמריקאית חוזרת ומדגישה כי על המידע להיות מלא ומדויק וכי מכולות יקבלו מסר NO LOAD גם באותם מקרים בהם הנתונים המופיעים בשדות הרלוונטיים של השוגר והנשגר אינם מלאים. את המסר ימסרו לסוכני האוניות והמשלחים הבינלאומיים נציגי המכס האמריקאי בנמלי המוצא. במידה וסוכני האוניות ו/או המשלחים הבינלאומיים יבחרו להתעלם ממסר NO LOAD לא תפרקנה המכולות בנמלי ארה"ב. ( טרם ברור כיצד יתבצע הנוהל בישראל )

עד להחלתו של המסר החדש יתבקשו סוכני האוניות והמשלחים הבינלאומיים להעמיד לרשות נציגי המכס האמריקאי שם נציג ומספר טלפון זמין לקבלת הנחיות בזמן אמת. רשות המכס בארה"ב מבקשת במקביל להבהיר כי על סוכני האוניות וציבור המשלחים הבינלאומיים להפריד הפרדה מוחלטת בין מסר ה- NO LOAD לבין מסר HOLD המיועד למכולות המיועדות לבדיקה פיזית עם הגיען לנמלי ארה"ב. מסר ה- HOLD מיועד למכולות המכילות פרטי מזון, תרופות וכד' המחייבים את בדיקת התכולה על ידי שלטונות הבריאות בארה"ב.

מר ברי פינטוב מוסיף ומציין כי לא ברור עדיין כיצד יבוא הדבר לידי ביטוי בישראל, ולכן מר פינטוב ממליץ כי החברים יעקבו, באמצעות סוכניהם בארה"ב, אחר הנחיות המכס האמריקאי.

 
התמונה המוצגת במאמר נלקחה מאתר המכס האמריקאי בכתובת : http://www.customs.ustreas.gov. שם הצלם : James R. Tourtellotte.