ביה"ד לעבודה לעובדי נמל חיפה: חזרה לעבודה סדירה במקביל למו"מ

ביה"ד לעבודה בחיפה ביקש שלא להיכנס לפרטי העתירה והכתיב לצדדים הסכמה על פיה הם ייכנסו למו"מ במקביל לחזרה לעבודה תקינה


00:00 ,03.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ביה"ד לעבודה בחיפה ביקש שלא להיכנס לפרטי העתירה והכתיב לצדדים הסכמה על פיה הם ייכנסו למו"מ במקביל לחזרה לעבודה תקינה
 
בשעות האחרונות התנהל בבית הדין לעבודה בחיפה דיון בצו המניעה שביקשה הנהלת חברת נמל חיפה להוציא כנגד עובדי הנמל בעקבות הטענות על כך שהעובדים, החל מיום חמישי בלילה, הפחיתו את התפוקות בנמל בכ- 50%.
 
שופט בית הדין, רמי כהן, הודיע לצדדים שאין בכוונת בית הדין להיכנס לפרטי העתירה ולכן הוא בוחר שלא להיכנס לנושא צו המניעה, כפי שביקשה הנהלת חברת הנמל באמצעות עו"ד סיגל פעיל. יחד עם זאת, הוא הורה לעובדים לשוב לעבודה מלאה.
 
עובדי הנמל הצהירו בבית הדין שהם לא נוקטים בעיצומים ושהם יפעילו את השפעתם שלא יתקיימו עיצומים. העובדים הבהירו שהם ימשיכו במו"מ כמתחייב.
 
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב חיפה, מר יגאל כהן, ציין שהעבודה בנמל מתנהלת עתה כסידרה והיא גם תמשיך להתנהל כך.
 

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית פונה להסתדרות: עשו סדר בנמלים
 
עוד לפני הדיון שהתקיים הבוקר פנה יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גד שפר, ליו"ר ההסתדרות עופר עיני ותבע ממנו להפעיל את סמכותו ולדאוג לאלתר להפסקתם של העיצומים בנמלים.
 
שפר כתב: "השיבושים הנגרמים בנמלים גורמים למשתמשים בהובלה הימית לנזקים כבדים, הן בשל ההמתנה של המטענים בנמלים והן בשל אובדן הזמנות ולקוחות בשל אי עמידה בלוחות זמנים". שפר הדגיש כי אין בכוונת האיגוד להתערב ולתווך בין הצדדים. "המשתמשים בהובלה הימית קוראים ליישום הסכמים שהעובדים חתומים עליהם".
 
"אנחנו רואים בהסתדרות את הגוף המייצג את העובדים והגוף שעליו לאכוף את יישום ההסכמים, שעליהם חתמה ההסתדרות לפני הנהגת הרפורמה בנמלים - הסכמים שנועדו להבטיח שקט תעשייתי והתנהלות תקינה של סחר החוץ של ישראל. כפי שהדגשתי בעבר, לא נוכל להשלים עם שובן של שביתות חסרות אחריות חדשות לבקרים", כותב שפר לעיני.
 
"באיגוד המשתמשים בהובלה הימית חוששים עוד כי בשל השיבושים עלולות חברות הספנות לשקול הנהגת היטלי צפיפות בנמלים, היטל שיגדיל עוד יותר את נזקיהם של המשתמשים בהובלה הימית", התריע גד שפר.