בדיקת סגרי מכולות בנמל חיפה – האם סוכן המכס אחראי ?

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה במכתב תגובה אל מר ישעיהו לירן, רמ"ח מכולות בנמל חיפה. במכתבו של מר פינטוב מובעת מורת רוח ממכתבו של מר לירן מה- 10 לנובמבר 2002, ומצויין כי מספר ר


00:00 ,13.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה במכתב תגובה אל מר ישעיהו לירן, רמ"ח מכולות בנמל חיפה. במכתבו של מר פינטוב מובעת מורת רוח ממכתבו של מר לירן מה- 10 לנובמבר 2002, ומצויין כי מספר רב של חברי ארגון הגג אף הביעו באופן גלוי את מורת רוחם מנוסח המכתב הקובע כי : " המכולה תעוכב עד לטיפול סוכן המכס בחוסר ההתאמה ".

מר פינטוב פונה ואומר : "מן הראוי היה לזמן את נציגות לשכת סוכני המכס לצורך דיון בנושא, מה עוד שמנקודת מבטה של המערכת הנמלית, האחריות להתאמה בין המידע המצוי במצהר האונייה לבין מספר הסגר בפועל, חלה כולה ובאופן מוחלט על סוכני האוניות ולא על סוכני המכס. ולכן, אין להחזיק את סוכני המכס אחראים לאי התאמה".

מר פינטוב מוסיף וטוען שבכל הנוגע למספרי סגרים ומכולות, סוכן המכס ניזון באופן בלעדי ממידע המועבר אליו מסוכני האוניות, וכל טעות במספרי הסגר או חוסר בהתאמה בין המספרים, אמורה להיות בידי סוכן האוניה מדו"ח ה – SEAL TALLY המתקבל אצלם, מיד עם תום פריקת המכולה.

על פי מר פינטוב, מן הראוי היה שנמל חיפה היה, קודם להוצאת מכתב זה, בא בדברים עם סוכני האוניות כדי שאלה ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לשפר את רמת ואיכות המידע המועבר לרשות הנמל.

מר פינטוב הפנה העתק ממכתבו אל מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות.