ארה"ב – רשות המכס אישרה שורה של חריגים לנוהל הדיווח המוקדם

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מוסר כי רשות המכס האמריקאית הודיעה בתחילת השבוע כי לאחר שורה של התייעצויות פנימיות הוחלט לקבל 47 הסתייגויות מחובת הדיווח המוקדם ( HOURS RULE 24 )


00:00 ,29.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מוסר כי רשות המכס האמריקאית הודיעה בתחילת השבוע כי לאחר שורה של התייעצויות פנימיות הוחלט לקבל 47 הסתייגויות מחובת הדיווח המוקדם ( HOURS RULE 24 ) .

רשות המכס קיבלה במהלך החודשיים האחרונים 76 בקשות אשר התמקדו בקבלת פטור מחובת העמידה במגזרים מסוימים. הרשות, דחתה 14 בקשות על הסף.

וועדת החריגים הפועלת בכפוף לאגף התפעול הפדראלי הסכימה, עם זאת, להחריג מחובת הדיווח את מגזר ההובלות הקונבנציונאליות ( BREAKBULK CARRIER). המונח BREAKBULK מוגדר על ידי רשות המכס האמריקאית כמטען שאינו מטען צובר ואינו מכולות. הובלת מכולות מחייבת את המוביל, בכל מקרה, בדיווח מוקדם.

יחד עם זאת, קבעה רשות המכס כי בעתיד אפשר שהאישורים לאוניות קונבנציונאליות יינתן לנתיבי הפלגה קבועים מראש ולא באופן גורף, כלומר: לאוניות המפליגות בנתיב הפועל מנמל צפון אירופאי לנמל מוגדר במזרח ארה"ב. פקידה בנמלים אחרים בחוף המזרחי תחייב את האונייה בדיווח מוקדם.
 
התמונה נלקחה מאתר המכס האמריקאי בכתובת : http://www.customs.ustreas.gov.
שם הצלם : James R. Tourtellotte.