ארה"ב – מסוף שנת 2003 חובת דיווח מוקדם למכס גם ביצוא מארה"ב

בכנס אשר התקיים במהלך סוף השבוע האחרון, בהשתתפות סוכני אוניות ומשלחים בינלאומיים ( NVOCC ) בארה"ב, הודיע מנהל מחלקת התפעול של רשות המכס האמריקאית כי על פי תוכניות המכס, תופעל, החל מחודש אוקטובר הקרוב, חובת דיווח מוקדם, 24 שעות לפני ההפלגה, גם לגבי מטעני י


00:00 ,27.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מוסר כי בכנס אשר התקיים במהלך סוף השבוע האחרון, בהשתתפות סוכני אוניות ומשלחים בינלאומיים ( NVOCC ) בארה"ב, הודיע מנהל מחלקת התפעול של רשות המכס האמריקאית כי על פי תוכניות המכס, תופעל, החל מחודש אוקטובר הקרוב, חובת דיווח מוקדם, 24 שעות לפני ההפלגה, גם לגבי מטעני יצוא מארה"ב.

כיום לא חלה על חברות הספנות / סוכני האוניות / משלחים בינלאומיים כל חובת דיווח והדיווחים המתקבלים במכס משודרים בהתנדבות עד 72 שעות לפני מועד ההפלגה. מידע המתקבל אצל סוכני האוניות, פחות מ – 72 שעות לפני מועד ההפלגה משודר למכס בזמן אמת מיד עם קליטתו.

המידע המתקבל מסוכני האוניות עוזר למכס ליירט מכולות בדרגת סיכון גבוהה ( ציוד טכנולוגי האסור ביצוא, נשק וכד' ). על סוכני האוניות חלה עם זאת החובה לשדר למכס את מצהרי האוניות תוך 10 ימים ממועד ההפלגה.

המכס מבקש לשנות נוהל זה ולחייב את סוכני האוניות האמריקאים וחברות השילוח הבינלאומיות לשדר למכס את נתוני המכולות 24 שעות לפני מועד ההפלגה. פרטים מלאים בדבר תכנית המכס ולוח זמנים להחלת הדיווח יועברו לציבור במהלך חודש אוגוסט הקרוב.

 
התמונה המוצגת במאמר נלקחה מאתר המכס האמריקאי בכתובת : http://www.customs.ustreas.gov. שם הצלם : James R. Tourtellotte.