ארגון התאגידים למינהל המכס: תעודות מכס מצרפת נפסלות שלא בצדק

מכס חיפה פסל תעודת מכס בשל הטענה כי החותמת במשבצת 11 אינה קבילה. בהנהלת ארגון התאגידים טוענים כי אין מדובר במקרה יחיד. רשות המסים בתגובה: המקרים נבדקים לגופו של עניין


00:00 ,07.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מכס חיפה פסל תעודת מכס בשל הטענה כי החותמת במשבצת 11 אינה קבילה. בהנהלת ארגון התאגידים טוענים כי אין מדובר במקרה יחיד. רשות המסים בתגובה: המקרים נבדקים לגופו של עניין
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה לחברי הארגון בנוגע לסוגיית חותמת על תעודות מכס מצרפת.
 
להנהלת הארגון נודע כי תעודת תנועה אשר הוגשה למכס חיפה הוכרזה כבלתי קבילה בטענה כי החותמת אשר במשבצת 11 אינה קבילה.
 
הארגון מדווח כי השבוע הובא לידיעתם מקרה בו חבר ארגון הגיש למכס חיפה רשימון מלא על צרופותיו ונמצא, בביקורת אותה ערך המכס, כי תעודת התנועה פסולה מהסיבה כי החתימה אותה חתם מכס מרסיי בצרפת אינה קבילה.
 
לטענת המעריכה, במשבצת 11 של תעודת EUR-1, מה שנראה כחתימת ידו של פקיד המכס אינו אלא המילה "מרסייל" אשר אומנם מופיעה בשורה המציינת מקום (גיאוגרפי) של החתימה על-גבי תעודת התנועה אך בשום אופן אינה מהווה חתימת ידו של פקיד המכס הצרפתי.
 
לטענת ארגון התאגידים והמשלחים הבינלאומיים, אין מדובר במקרה יחיד וחד פעמי וכי מדובר במקרים חוזרים ונשנים עם המכס הצרפתי וכי סוכני מכס רבים מקבלים גירעונות במקרים דומים.
 
יש לציין כי הנהלת הארגון פנתה למינהל המכס בבקשה לבדוק באופן יסודי את העניין ולברר האם לאחרונה אכן נפסלו תעודות צרפתיות רבות. כמו כן, ארגון המשלחים הבינלאומיים ביקש לדעת מה היתה סיבת הפסילה המדויקת במקרה ואכן נפסלו תעודות צרפתיות רבות.
 
 
מיחידת דוברות רשות המסים נמסר בתגובה:
 
במקרה שצוין משבצת 11 בתעודת 1EUR אכן לא הוחתמה ע"י פקיד מכס כנדרש ומן הטעם הזה בלבד, עפ"י ההסכם, לא ניתן  לראות תעודה זאת כמקנה מעמד מקור לטובין.
 
במכתבו מ- 18/06 סוכן המכס ביקש לשלוח את התעודה לאימות והודיע כי הוא מתחייב לפעול בהתאם לתוצאות האימות. קיבלנו את בקשתו של סוכן המכס ואנו פועלים לקבלת האימות מהמכס הצרפתי.
 
יודגש כי טענת ארגון התאגידים לפיה תעודות מכס מצרפת נפסלו שלא בצדק אינה נכונה והמקרים נבדקים לגופו של עניין ולא כלפי מדינה ספציפית.