ארגון הגג של סוכני המכס מפרסם שורת המלצות למזעור סיכוני גניבת תעודות ומסמכי מכולות

בשבועות האחרונים עלה לכותרות נושא גניבת המכולות מהנמלים הימיים. ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים קיים בסוף החודש שעבר פגישה עם נציג חברות הביטוח. ביום שני, האחרון, התקיימה פגישת עבודה עם קציני הביטחון של נמלי הים ונציגות מטעם ארגון המובילים וה


00:00 ,06.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשבועות האחרונים עלה לכותרות נושא גניבת המכולות מהנמלים הימיים. כפי שפורסם בשבוע שעבר, ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים קיים בסוף החודש שעבר פגישה עם נציג חברות הביטוח. ביום שני, האחרון, התקיימה פגישת עבודה עם קציני הביטחון של נמלי הים ונציגות מטעם ארגון המובילים והמשאיות.

מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג, מדווח כי בעקבות הדיונים הללו, אשר בהם נדונו ונבחנו לעומקם תהליכי העבודה הקיימים, הועלו שורה של המלצות ליישום מיידי אצל כל חברי הארגון ואשר עשויים לתרופ למזעור הסיכונים הכרוכים בטיפול בתעודות שער ומסמכים דומים:

- חל איסור גורף להשאיר מסמכים, לרבות תעודות שער תעודות אחסנה ודומיהם, על גבי דלתות המשרדים. השארת מסמכים על דלתות המשרדים כמוה כהשארת המחאות או כסף מזומן.

- חל איסור גורף להשתמש בגורמים שלישיים כנקודת הפצת/ איסוף המסמכים. יש לתת את הדעת כי השארת מסמכים אצל גורם שלישי עלולה להביא, בתום לב, למסירת מסמכים לגורם שלילי על כל המשתמע מכך.

- הסוכנים חייבים לדאוג כי בתום יום העבודה, מדי יום, יוכנסו כל המסמכים לכספות. אין להשאיר תעודות או מסמכי שחרור על גבי השולחנות ו/או המדפים.