איתן רפפורט: הצעה של מבנה תעריפים חדש מהווה שינוי דרסטי לרעה

מר איתן רפפורט נשיא לשכת הספנות הישראלית מוסר על ישיבה סוערת שהתקיימה אתמול בלשכה וזאת בעקבות נתונים שנמסרו (בצורה חלקית) ע"י נציגים של רשות הנמלים, על כוונה לשינוי דרסטי במבנה התעריפים אותם יצטרכו המשתמשים לשלם


00:00 ,20.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר איתן רפפורט נשיא לשכת הספנות הישראלית מוסר על ישיבה סוערת שהתקיימה אתמול בלשכה וזאת בעקבות נתונים שנמסרו (בצורה חלקית) ע"י נציגים של רשות הנמלים, על כוונה לשינוי דרסטי במבנה התעריפים אותם יצטרכו המשתמשים לשלם ובייחוד, לדעתו, יינזקו הספנות והיצוא הישראלי.

מר רפפורט מסר כי ביום א' הקרוב מתוכננת ישיבה נוספת של ועד הלשכה, שבמסגרתה ייבדקו שוב לעומק הנתונים שנמסרו מהרשות. עוד נמסר כי לשכת הספנות מנסה לצרף לעניין את איגוד המשתמשים בהובלה ימית, תעשיינים ויצואנים במטרה לפעול במשותף בכדי שהתגובה תהיה יעילה.

לדברי מר רפפורט, מבנה התעריפים החדש יגרום לשינוי דרסטי לרעה. כך למשל, השינוי הדרסטי הקשור לאגרות מעגן של אוניות, כך שבאוניות קטנות באורך של עד 100 מטר – האגרה תגדל ב- 600%. כלומר, ככל שהאוניה גדולה יותר – אחוז הגידול קטן יותר. באוניה באורך של 250 מטר – אין שינוי לעומת האגרה הקודמת.

דוגמא נוספת היא הרצון לאחד את אגרת הסבלות והסווארות לאגרה אחת שתוטל על הספנות. קודם נשאה הספנות רק באגרת הסווארות, ואילו את אגרת הסבלות שילמו בעלי המטענים, הוסיף. "זה אומר שמאחר והספנות לא תוכל לספוג את האגרה המאוחדת, היא תצטרך להתווכח עם בעלי המטענים – בכך מעבירה הרשות את המאבק למאבק בין הספנות לבין המשתמשים – דבר שלא היה קודם", אמר.

מר רפפורט טורח להדגיש דוגמא נוספת המצביעה לשיטתו על הרעה, כתוצאה משינוי מבנה התעריפים, כך שהיצוא החקלאי עומד להינזק בצורה רצינית. לדבריו, עלויות ושינוי של אגרת יצוא חקלאי, הכוללות גם את הסבלות והסווארות, תסתכמנה בעליה של 270%.

מלשכת הספנות ביקשו להדגיש כי הנתונים נמסרו ללשכת שלא בצורה רשמית, וללא מסמך כתוב, וכי הם עומדים להיות מועברים לוועדה בין משרדית של משרדי האוצר והתחבורה.