איגוד המשתמשים תובע להעביר מנופים מאשדוד לחיפה

באיגוד טוענים כי בנמל אשדוד עומד מנוף בלא שימוש בעוד בחיפה ממתינות אוניות מטען כללי המתנות ממושכות ויקרות בשל חוסר באותו מנוף עצמו. גד שפר: המצב יחמיר עם פתיחת עונת היצוא החקלאי


00:00 ,10.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד טוענים כי בנמל אשדוד עומד מנוף בלא שימוש בעוד בחיפה ממתינות אוניות מטען כללי המתנות ממושכות ויקרות בשל חוסר באותו מנוף עצמו. גד שפר: המצב יחמיר עם פתיחת עונת היצוא החקלאי
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, תובע להעביר מנופים שאינם בשימוש מנמל אשדוד לנמל חיפה, שבו מתלוננים יבואני מטען כללי כבר זמן רב על חוסר יכולתו של נמל חיפה להציב לרשותם צוותי עבודה וציוד לפריקת המטענים מהאוניות, בשל מחסור בעגורן למטען כללי. הדבר מחייב את היבואנים לשלם אלפי דולרים ליממה עבור המתנות האוניות (בהתאם לחוזי החכירה). לנמל חיפה רציפים פנויים אולם אי אפשר לנצלם בהיעדר מנוף מתאים.
 
איגוד המשתמשים מציין כי מנוף מתאים נמצא ברשות נמל אשדוד, שם הוא אינו מנוצל לפעילות כלל. איגוד המשתמשים מציין כי הנהלת נמל חיפה מוכנה לשלם כל סכום שייקבע על ידי שמאי מוסכם או לשלם דמי שכירות וחכירה כפי שייקבעו כדי שהמנוף יועבר.
 
שפר אומר כי נוצר מצב אבסורדי בו נמל חיפה יכול להקצות את כוח האדם והרציפים על מנת להקל על המצוקה מצד אחד בעוד הציוד היכול לאפשר זאת, עומד בטל בנמל אשדוד והמשק הישראלי משלם - באמצעות היבואנים - את עלותו של מצב אבסורדי זה.
 
שפר מוסיף ומזהיר כי מצב אבסורדי זה יחמיר, מאחר שעונת הייצוא החקלאי, אשר תגביר מאוד את העומס בנמלים, עומדת להיפתח. במצב כזה, כל פתיחת צוואר בקבוק בנמל זה או אחר הינה חיונית וקריטית.
 
שפר פנה למנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, בבקשה להתערב באופן מיידי ולהנחות את הנהלת נמל אשדוד להעביר את המנוף לרשות נמל חיפה בהקדם האפשרי.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד נמצאת בימים אלה בגיבוש הליך מכרזי למכירת מנוף. כידוע לכל, ולמר שפר בפרט, הליך מכירה של רכוש ממשלתי כפוף לחוק המכרזים ומחויב לעבור הליך מסודר שאורך זמן רב".
 
טרם נתקבלה תגובת משרד התחבורה לדברים.