איגוד המשתמשים: עיכובים בנמל חיפה בעקבות הפעלת מערכת ה-TOS

באיגוד הביעו אכזבה מהעובדה כי תופעות שהתגלו בהפעלה הניסיונית שבות עתה בהפעלת המערכת בשטח. נמל חיפה בתגובה: "העיכובים בשער נוצרו היות וחלק מהסוכנים לא עדכנו את המידע". חברות ההובלה: המשאיות לא יפקדו מחר את הנמל


00:00 ,29.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד הביעו אכזבה מהעובדה כי תופעות שהתגלו בהפעלה הניסיונית שבות עתה בהפעלת המערכת בשטח. נמל חיפה בתגובה: "העיכובים בשער נוצרו היות וחלק מהסוכנים לא עדכנו את המידע". חברות ההובלה: המשאיות לא יפקדו מחר את הנמל
 
מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית, דב מרום, התריע אתמול כי הפעלת מערכת ה-TOS בנמל חיפה גורמת לעיכובים בנמל ולנזקים למשתמשים בהובלה הימית. במכתב לחיים לנציצקי, סמנכ"ל התפעול בחברת נמל חיפה אמר מרום כי לאחר הפעלת מערכת ה-TOS בנמל במשמרת ג' אמש ולאחר ספירת מלאי המכולות בנמל בסופ"ש, איגוד המשתמשים בהובלה ימית קיבל וממשיך לקבל תלונות רבות מבעלי מטענים, המשתמשים בשירותי הנמל, על אי תפקוד המערכת.
 
על פי הטענות, נהגי משאיות ממתינים זמן רב להטענת המכולות, וגם לאחר שהמכולות הועמסו על המשאיות, הם אינם יכולים לצאת מהנמל בשל העדר זיהוי במערכת.
 
לדברי איגוד המשתמשים, חברת נמל חיפה הבטיחה אמנם כי הבעיות ייפתרו בתוך ימים ספורים אך באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מציינים כי לא מכבר הופעלה, באופן ניסיוני, מערכת ה-TOS ברציף המכולות המערבי בנמל חיפה, והפעלתה לוותה בתלונות רבות של בעלי המטענים והמובילים היבשתיים על עיכובים ממושכים בתהליך הוצאת המטענים מהנמל. באיגוד הביעו אכזבה על שתופעות אלה, שהתגלו בהפעלה הניסיונית, שבות עתה, בהפעלת המערכת בשטח. "אנו מבקשים כי ייעשה מאמץ לפתור את בעיות תפקוד המערכת בהקדם האפשרי כדי למנוע ככל הניתן עיכובים ונזקים למשתמשים בשירותי הנמל", תובע מנכ"ל איגוד המשתמשים במכתבו.
 
מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כי מערכת ה TOS הוטמעה ועובדת כהלכה וכי "העיכובים בשער נוצרו היות וחלק מהסוכנים לא עדכנו את המידע לגבי נמל היעד של המכולה. מדובר בחבלי לידה קלים שהוסדרו".
 
מועצת המובילים והמסיעים: משאיות לא יפקדו מחר את הנמל
 
מועצת המובילים מסרה לאחרונה כי מחר, יום שלישי (30 באוקטובר) ישביתו המשאיות את נמל חיפה בגלל תקלות חמורות בתפקוד הנמל.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הודיע במכתב דחוף לעמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, כי בעקבות שרשרת של תקלות בלתי פוסקות הנגרמות עקב הפעלת ה-TOS, נוצרו טעויות קשות בזיהוי הנהגים הרשאים להיכנס לנמל ועקב כך נוצרו תורים ארוכים של משאיות המתינות במקום כ- 6-7 שעות.
 
בן הרוש אומר כי מועצת המובילים והמסיעים דרשה לקבל הסברים ממנהלת הנמל על הסיבות לעיכובים. לדברי בן הרוש, "התשובות שניתנו היו מבולבלות ובלתי מהימנות". בכל מקרה, מי שמשלמים את המחיר הכבד אלה נהגי המשאיות וחברות ההובלה המאבדים שעות יקרות בהמתנות חסרות תכלית  המוציאות את הנהגים מכליהם. בן הרוש אף ציין כי אתמול, יום ראשון, אף פרצו תגרות וחילופי מהלומות בין נהגים לבין עובדים בנמל.
 
גבי בן הרוש הוסיף ואמר כי המובילים לא יהיו שפן הניסיונות של הטכנולוגיה הכושלת בנמל.