איגוד המשתמשים מתנגד להיטל לאוניות העוברות במפרץ עדן

האיגוד מציין כי הוא אינו רואה כל סיבה את הצדקה ל"המצאת" היטלים חדשים. בשבוע הבא יקיים האיגוד דיון על ההיטלים עם רשות ההגבלים העסקיים


00:00 ,05.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד מציין כי הוא אינו רואה כל סיבה את הצדקה ל"המצאת" היטלים חדשים. בשבוע הבא יקיים האיגוד דיון על ההיטלים עם רשות ההגבלים העסקיים
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי חברת צים הודיעה אתמול על היטל חדש לכל המכולות ביבוא וביצוא אל וממזרח אפריקה, דרום אפריקה והמזרח הרחוק. ההיטל נקרא Gulf of Eden Surcharge, ולטענתם ייגבה עקב העלאת הפרמיות של חברות הביטוח של האניות בשל התגברות פעילות הפיראטים במפרץ עדן. שיעור ההיטל שהחברה מבקשת לגבות הינו 18 דולר ל-TEU.
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית מציין בחוזר שהפיץ לחברי האיגוד כי הוא אינו רואה כל סיבה או הצדקה ל"המצאת" היטלים חדשים. "בעידן שבו בכל העולם מצמצמים את מספר ההיטלים והתוספות לדמי ההובלה הימית ושואפים לתעריף 'הכל כלול'. כל שורה נוספת בחשבון דמי ההובלה יוצרת עלויות אדמיניסטרטיביות מיותרות, בתקופה שבה כל גוף עסקי מנסה לצמצם עלויות".
 
לטענת האיגוד, אם אכן נוצרות עלויות שוליות נוספות לחברות הספנות עקב שינויים זמניים בפרמיות ביטוח או מסיבות אחרות מן הראוי לכלול אותן בהעלאה עתידית בדמי ההובלה ובמסגרת מו"מ עם הלקוחות של חברות הספנות, ולא לנסות לגבות "היטלים" נוספים.
 
האיגוד קרא לבעלי המטענים ביבוא וביצוא להתנגד להיטל חדש זה, לא לשלמו, אם ביכולתם לעשות זאת, ולדרוש מכל חברת ספנות, שתדרוש אותו, לבטל את הדרישה.
 
במסגרת דיון על ההיטלים בספנות שיקיים בשבוע הבא איגוד המשתמשים עם רשות ההגבלים העסקיים, יועלה על ידי האיגוד גם היטל חדש זה.