איגוד המשתמשים יקיים כנס בנושא התחרות בין הנמלים

הדגש בכנס יהיה על רמת השירות בנמלים ועל ההשפעה האפשרית של מבנה תעריפים חדש בנמלים על הסיכוי לתחרות. הכנס גם יעסוק בשאלה האם עונות ההצעות של הנמלים למשתמשים על הציפיות בכל הקשור בתחום שיפור השירות


00:00 ,06.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית יקיים במהלך החודש (18 דצמבר) יום עיון שנושאו: "הסיכוי לתחרות בין בנמלי ישראל", בהשתתפותם של נציגי הממשלה, ראשי חברות הנמלים, הספנות והלוגיסטיקה ונציגי המשתמשים בהובלה ימית.
 
הדגש בכנס יהיה על רמת השירות בנמלים ועל ההשפעה האפשרית של מבנה תעריפים חדש בנמלים על הסיכוי לתחרות. הכנס גם יעסוק בשאלה האם עונות ההצעות של הנמלים למשתמשים על הציפיות בכל הקשור בתחום שיפור השירות.
 
כידוע, המטרה המרכזית של הרפורמה בנמלים הייתה ליצור תחרות שתביא לייעול ושיפור השירות. ההפרדה בין הנמלים הייתה הצעד הראשון לקראת ההפרטה – צעד שנועד לעורר את התחרות הרצוייה. ביום העיון תועלה הסוגייה האם אכן יש תחרות אמיתית בין הנמלים ומהן הדרכים להשיג אותה.
 
יום העיון יכלול פאנל בהשתתפות עמוס רון- מנכ"ל חברת נמלי ישראל, נחום גנצרסקי- הנשיא היוצא של לשכת הספנות הישראלית, שלמה שרון- סגן יו"ר טרנסכלל ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מיקי פנקס- דירקטור לוגיסטיקה מונדי ביזנס נייר חדרה בע"מ ויוסי בן מנחם- מנהל לוגיסטי בפניציה אמריקה ישראל בע"מ.


דן תיכון- יו"ר דירקטוריון חנ"י ועמית לנג- רכז התחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר צפויים להציג את עמדותיהם בכל הקשור לשינויים שיש לקדם על מנת שתיווצר תחרות.
 
מנגד, יציגו צבי פלדה- יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, נחום גנצרסקי- לשעבר נשיא לשכת הספנות ודב מרום- מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה ימית את התיזה: "האם כל שינוי הוא רפורמה", לפי נקודת ראותם של המשתמשים.
 
יושבי ראש חברות הנמל של חיפה, אשדוד ואילת יציגו את עמדתם בנוגע למבנה התעריפים בנמלים כמוקד לתחרות בין הנמלים. דב מרום, מנכ"ל איגוד המשתמשים, ציין בהקשר לכך שזוהי הזדמנות לשמוע ולהשמיע את העמדות של המשתמשים ולנסות להשפיע , לפני שהרפורמה בתעריפים "תיפול על ראשנו כגזירה משמים".
 
את יום העיון ינחה ד"ר יורם זבה- סגן יו"ר דירקטוריון חברת צים. לפרטים נוספים על הארוע ניתן לפנות למשרדי איגוד המשתמשים בהובלה ימית בלשכת המסחר חיפה.