איגוד המשתמשים בהובלה ימית: נשקול צעדים נגד הנמלים

יו"ר האיגוד גד שפר: הסכמנו להיטל צפיפות ל-3 חודשים בלבד, לא נוסיף לשלם על צפיפות שהנמלים אשמים בה


00:00 ,04.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר האיגוד גד שפר: הסכמנו להיטל צפיפות ל-3 חודשים בלבד, לא נוסיף לשלם על צפיפות שהנמלים אשמים בה
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אומר כי האיגוד הסכים להטלת היטל צפיפות על נמלי חיפה ואשדוד ע"י הקונפרנס הימי של צפון מערב אירופה ישראל, לאחר שבדיקות האיגוד הראו כי בנמלים אכן נוצרו עומסים גבוהים מהרגיל. היטל הצפיפות אמור להיגבות בסוף תקופת הצפיפות.
 
שפר ציין כי האיגוד תומך לאורך השנים בהידברות עם חברות הספנות לגבי היטל הצפיפות ובהסכמה לגבי תקופת ההיטל ושיעורו. עם זאת, הוא מבהיר, ההסכמה היא לשלושה חודשים בלבד. שפר הדגיש כי האיגוד לא יסכים עוד כי המשתמשים בהובלה ימית יצטרכו לממן נזקים שמקורם בבעיות תפעוליות או ניהוליות בנמלים.
 
לטענת האיגוד, הצפיפות בחודשים פברואר-אפריל (כולל) בנמלי ישראל מקורה בעיקר בשיבושי עבודה בנמל אשדוד ופעילות מוגברת בנמל חיפה, שהנמל התקשה להתמודד איתה, בשל הגדלת פעילות השטעון ובשל קבלת אוניות שלא רצו להגיע לאשדוד בגלל הצפיפות בו. זאת, טוענים באיגוד, בצד צפיפות עונתית, המוכרת משנים קודמות, בתקופת הפסח.
 
גד שפר מסר כי האיגוד עוקב כבר במהלך שלושה חודשים אלה אחר הדרכים שבהן פותרים הנמלים את הבעיות ומונעים חזרה למצב צפיפות מתמשך. הנהלת האיגוד תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בצעדים שינקוט האיגוד אם בעיות אלה לא תיפתרנה והמשתמשים בהובלה הימית יידרשו שוב להוסיף ולממן את נזקי חברות הספנות שנגרמו בשל הפעילות בנמלים.