איגוד המשתמשים בהובלה ימית: להכריז לאלתר על השבתת מגן בנמל אשדוד

יו"ר האיגוד, גד שפר: עובדים חסרי אחריות גורמים לנזקים של מאות אלפי דולר ביום. לנוכח אוזלת ידה של ההסתדרות השבתת מגן היא הפתרון היחיד


00:00 ,01.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר האיגוד, גד שפר: עובדים חסרי אחריות גורמים לנזקים של מאות אלפי דולר ביום. לנוכח אוזלת ידה של ההסתדרות השבתת מגן היא הפתרון היחיד
 
בעקבות העיצומים בנמל אשדוד, הגורמים לעיכובים של אוניות בנמל במשך ארבעה ימים ויותר, פנה יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, לראש הממשלה ותבע להכריז על השבתת מגן בנמל אשדוד. העתקים ממכתבו של גד שפר נשלחו לאברהם הירשזון, שר האוצר, שאול מופז, שר התחבורה, ואלי ישי, שר התמ"ת.
 
שפר אומר כי אי אפשר להשלים עוד עם הנזקים הכבדים, העומדים על מאות אלפי דולר ביום, שגורמים העיצומים, מה גם שעיצומים בנמל אשדוד שבים ומשבשים את עבודת הנמל לעתים קרובות, בלא שנעשה דבר של ממש למנוע אותם.
 
במכתבו לראש הממשלה כותב גד שפר: " כמעט שנתיים עברו מאז הונהגה הרפורמה בנמלים, במטרה למנוע תופעות כאלה: צעדים ארגוניים הננקטים בלא הידברות, תוך גרימת נזקים לגופים שאינם מעורבים במחלוקת. כמעט שנתיים שבהם אנו עדים לסכסוכי עבודה חוזרים ונשנים הגורמים לנזקים לנו ולכל המשק הישראלי. זאת, למרות שנציגות העובדים חתמה על התחייבות לשמירה על שקט תעשייתי בנמלים, תמורת תשלום מכובד ביותר. שוב אנו עדים לאוזלת ידה של ההסתדרות, שאינה מצליחה לאכוף על עובדי הנמל סדרי עבודה תקינים, ולמנוע צעדים פרועים וחסרי אחריות.
 
"לא ייתכן להמשיך במצב בו אוניות ממתינות תקופות ממושכות, חומרי גלם אינם מגיעים למפעלים, מטעני יצוא אינם יוצאים במועדם, ולנזקים הישירים, הכבדים מאוד, נוספים נזקי אובדן מוניטין ואמינות ואובדן לקוחות. לא ייתכן להמשיך במצב בו נהיה נתונים לשרירות לבה של קבוצת עובדים חסרת אחריות ושל מנהיגות שאינה מסוגלת להשתלט עליהם. אני קורא לממשלת ישראל להכריז לאלתר על השבתת מגן בנמל אשדוד".