איגוד המשתמשים בהובלה ימית יוצא בקמפיין בנושא היטל THC כנגד חברות הספנות
בכנס חירום של הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית הוחלט לנקוט בכל האמצעים המשפטיים, הציבוריים והחקיקתיים על מנת למנוע מחברות הספנות הגדולות, החברות בקונפרנס EMTA, לגבות את היטל THC
00:00 ,19.12.2002
איגוד המשתמשים בהובלה ימית החליט לשכור את שירותיו של עו"ד יורם טורבוביץ לליווי המאבק המשפטי
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי בכנס חירום של הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שהתקיים אתמול בבוקר בחיפה, הוחלט לנקוט בכל האמצעים המשפטיים, הציבוריים והחקיקתיים על מנת למנוע מחברות הספנות הגדולות, החברות בקונפרנס EMTA, לגבות את ההיטל החדש (Terminal Handling Charges - THC) עליו הכריזו לפני מספר שבועות.
מדובר בהיטל בגובה של 40$ למכולה 40 רגל, ו- 60$ למכולה 40 רגל.
מהנהלת האיגוד נמסר כי ההיטל החדש יפגע בצורה קשה הן ביצוא הישראלי והן בסחר הבינלאומי של מדינת ישראל, שכן מדובר בתוספת עלות למשק בשיעור של 35 מליון דולר בשנה.
עוד נמסר כי הנהלת האיגוד החליטה, בין השאר, לשכור את שירותיו של עו"ד יורם טורבוביץ, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שילווה את המאבק המשפטי לסיכול התכתיב החד צדדי של חברות הספנות. במסגרת כינוס החירום שנערך אמש, סקר עו"ד טורבוביץ בהרחבה את סיכויי המאבק המשפטי עליו הוחלט.
בנוסף לצעד המשפטי שעליו הוחלט בכינוס החירום, החליטה הנהלת האיגוד להמליץ לחבריה שלא לשלם את ההיטל החדש, האמור להכנס לתוקפו ב- 20 לינואר 2003. עוד הוחלט לפתוח בקמפיין ציבורי במטרה לשכנע את הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד התמ"ס, מר דרור שטרום, להתערב בכדי למנוע את הטלת ההיטל החדש.
באיגוד המשתמשים בהובלה ימית חברות כל החברות בהתאחדות התעשיינים, באיגוד לשכות המסחר, במכון היצוא, באגרקסקו, באיגוד התעשייה הקיבוצית ומשרד הבטחון.
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי בכנס חירום של הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שהתקיים אתמול בבוקר בחיפה, הוחלט לנקוט בכל האמצעים המשפטיים, הציבוריים והחקיקתיים על מנת למנוע מחברות הספנות הגדולות, החברות בקונפרנס EMTA, לגבות את ההיטל החדש (Terminal Handling Charges - THC) עליו הכריזו לפני מספר שבועות.
מדובר בהיטל בגובה של 40$ למכולה 40 רגל, ו- 60$ למכולה 40 רגל.
מהנהלת האיגוד נמסר כי ההיטל החדש יפגע בצורה קשה הן ביצוא הישראלי והן בסחר הבינלאומי של מדינת ישראל, שכן מדובר בתוספת עלות למשק בשיעור של 35 מליון דולר בשנה.
עוד נמסר כי הנהלת האיגוד החליטה, בין השאר, לשכור את שירותיו של עו"ד יורם טורבוביץ, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שילווה את המאבק המשפטי לסיכול התכתיב החד צדדי של חברות הספנות. במסגרת כינוס החירום שנערך אמש, סקר עו"ד טורבוביץ בהרחבה את סיכויי המאבק המשפטי עליו הוחלט.
בנוסף לצעד המשפטי שעליו הוחלט בכינוס החירום, החליטה הנהלת האיגוד להמליץ לחבריה שלא לשלם את ההיטל החדש, האמור להכנס לתוקפו ב- 20 לינואר 2003. עוד הוחלט לפתוח בקמפיין ציבורי במטרה לשכנע את הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד התמ"ס, מר דרור שטרום, להתערב בכדי למנוע את הטלת ההיטל החדש.
באיגוד המשתמשים בהובלה ימית חברות כל החברות בהתאחדות התעשיינים, באיגוד לשכות המסחר, במכון היצוא, באגרקסקו, באיגוד התעשייה הקיבוצית ומשרד הבטחון.
עשוי לעניין אותך
הפרדת הרכבת מרשות הנמלים והרכבות
הטלת היטל ה-THC מעורר תגובות
הסכמי רכש גומלין
גבית היטל נמל – THC בנמלי אשדוד וחיפה
עתירה לבג"צ לסיום מונופול ממ"ן בנמל התעופה בן גוריון
הנספח המסחרי של התמ"ס ביוון: פוטנציאל לקידום שיתופי הפעולה בין ישראל ויוון בפורום אקדמאי-עסקי