Hanjin נכנסת לישראל; בחרה בסוכן מקומי

ענקית הספנות מקוריאה, חברת Hanjin Shipping, תחל לשרת את קהל המשתמשים בישראל בימים הקרובים. Hanjin מינתה שותפות המורכבת מחברת השילוח פליינג קרגו, מחברת קוראל שרותי ים ומקבוצת אנשי עסקים, כנציגתה בישראל


00:00 ,29.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

 בימים אלה ולאחר שבועות של ספקולציות אצל גורמים שונים בענף, הוחלט ב- Hanjin למנות את אף. סי.סי שייפינג כנציגתה הבלעדית בישראל. אף.סי.סי הינה מיזם משותף של L.L.S Blue Enterprise, קוראל שירותי ים, ופליינג קרגו בע"מ.
 
יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל שירות ים, יכהן כמנכ"ל אף. סי. סי שיפינג.
 
במסגרת זו, Hanjin תחל לפעול בקו הסחר סין-מזרח הים התיכון החל מחודש מאי השנה באמצעות שירות ה- EMX (בשמו המלא: East Med Express) שאותו מפעילות שותפותיה בברית ה- CKYH, החברות Cosco, K Line ו- Yang Ming.
 
יש לציין שאניות החברה לא יפקדו ישירות את ישראל, אך לאחרונה חתמה החברה הקוריאנית על הסכם להחלפת סלוטים (slot exchange agreement) עם חברת Yang Ming שייחל לפעול הלכה למעשה כבר באניה Jing Po He הפלגה 0082W/E שתצא משנגחאי ב- 17 במאי. המשמעות היא שבכך יתאפשר לחברת Hanjin לחדור, לראשונה, גם לשוק בישראל ולהציע (על גבי אניות Yang Ming) שירות מ/אל נמלים מרכזיים במזרח הרחוק.
 
חברת Hanjin תשווק את הקו כקו אקספרס לנמלי יוון וישראל והוא ייקרא GIX – Greece Israel Express. במסגרת השירות פועלות כיום 7 אוניות מכולה בנפח 3,000 TEU כל אחת אשר יפקדו את הנמלים הבאים:
Shanghai – Ningbo -  Hong Kong – Shekou – Singapore – Ashdod – Piraeus – Thessaloniki – Singapore - Hong Kong - Shanghai
 
חברת הספנות הקוריאנית יצאה בהודעה לעיתונות בה ציינה כי "השירות הישיר החדש בין סין והמזרח התיכון ייצב את מכירות החברה באזור ישראל ויוון – אזור בו נפחי המטענים גדלים בהתמדה, ויעזרו לחברה לחזק את האסטרטגיה של החברה עבור שווקי נישה. בנוסף, קו GIX אמור להעניק גיוון לעומת השירות הקודם למזרח התיכון והשירות בין אסיה והמזרח התיכון ולשפר את התחרותיות בקווים אלו".
 
חברת Hanjin Shipping הינה החברה השמינית בגודלה בעולם. לרשותה עומד צי של 88 אניות מכולה המציעות קיבולת מקסימלית של 348 אלף TEU. החברה צפוייה להצטייד בשנים הקרובות ב- 23 אניות מכולה נוספות שיגדילו את סך הקיבולת ב- 129 אלף TEUנוספים.