15 אוניות ממתינות מחוץ לנמל אשדוד

בין האוניות ניתן למצוא אוניות מטען כללי הממתינות בין 4-5 ימים ואניות מכולה הממתינות בין יום ליומיים. ראובן צוק: "הנמל לא עומד בעומס. מה שהיה הוא לא מה שיהיה – אלא הרבה יותר גרוע". נמל אשדוד בתגובה: העומס שנוצר בנמל הוא נקודתי בלבד ואין מדובר במגמה


00:00 ,08.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בין האוניות ניתן למצוא אוניות מטען כללי הממתינות בין 4-5 ימים ואניות מכולה הממתינות בין יום ליומיים. ראובן צוק: "הנמל לא עומד בעומס. מה שהיה הוא לא מה שיהיה – אלא הרבה יותר גרוע". נמל אשדוד בתגובה: העומס שנוצר בנמל הוא נקודתי בלבד ואין מדובר במגמה
 
גורמים בענף הספנות היפנו את תשומת לב port2port כי בימים אלה, חודש אוגוסט הנחשב כתקופה ללא עומסי עבודה מיוחדים בנמלים, נמצאות 15 אוניות הממתינות מחוץ לנמל אשדוד. בין האוניות ניתן למצוא אוניות מטען כללי הממתינות בין ארבעה לחמישה ימים ואניות מכולה הממתינות בין יום ליומיים.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, אישר בשיחה עמו את המציאות בשטח וציין כי קצב העבודה בנמל אשדוד גרוע ואיטי, וכי בנמל אשדוד אין מספיק ציוד והוא מתקלקל בתכיפות.
 
בשיחה עם Port2port ביקש צוק להפנות את תשומת הלב לעובדה כי הימים הם ימי אוגוסט, ימי "עונת המלפפונים" כדבריו. צוק ביקש להדגיש כי אם זהו המצב הנוכחי כעת יש לשער כי בתקופה שלאחר החגים – שיא עונת היצוא החקלאית – המצב יהיה גרוע בהרבה.
 
צוק: "הנמל לא עומד בעומס. אני פונה לכל הלקוחות, המשתמשים, ולכל הגורמים בספנות ומזהיר כי עכשיו כי מה שהיה הוא לא רק מה שיהיה – אלא יהיה הרבה יותר גרוע".
 
צוק הוסיף כי בדבריו לראשי הנהלת הנמל הוא הדגיש את הצורך בהתארגנות והיערכות לקראת תקופת השיא שתגיע בקרוב. "אמרתי ליו"ר ולמנכ"ל – 'במקום לשאול על צפי לקראת 2008 תתארגנו לפי הכמויות שהיו בשנה שעברה. אתם לא יודעים לתת שירות. אם אתם לא עומדים במה שיש עכשיו למה לכם צפי?'".
 
צוק אף התייחס למכתב שהוציא לאחרונה אפי ארבל מחברת נמל אשדוד בו התבקשו מנהלי חברות הספנות להעביר אינפורמציה לגבי צפי מטענים לשנת 2008 – זאת, על פי המכתב, בשל הדגש שחברת הנמל שמה על השירות ללקוח.
 
"הכל דיבורים", אמר צוק. "שום דבר לא השתנה בנמל אשדוד, המציאות היא בדיוק ההיפך – צורכי הלקוח נמצאים בסוף התור. תפסיקו עם הסיסמאות ותתארגנו כך שתוכלו לנצל את התשתיות העומדות לרשותכם כך שתוכלו לעבוד נכון".
 
מדובר חברת נמל אשדוד, יגאל בן זיקרי נמסר כי "חברת נמל אשדוד עושה ככל שביכולתה על מנת למנוע עיכובים מיותרים של אוניות מכולה בנמל. יש לציין, כי העומס שנוצר בנמל הוא נקודתי בלבד ואין מדובר במגמה".
 
עוד נמסר במחברת נמל אשדוד כי נתוני פעילות נמל אשדוד לחציון הראשון של שנת 2007 (חודשים ינואר-יוני) בהשוואה לשנה קודמת, מלמדים כי עומס העבודה בתקופה זו נובע מכמה סיבות ובהן עלייה של  4.5% בסך כל תנועת המטענים בנמלי ישראל, עלייה של 10.6% בתנועת המטענים לנמל אשדוד,   עלייה של כ-20% בתנועת המכולות ב-TEU) לאשדוד, גידול של 16.7% בתנועת המכולות בנמל אשדוד בחודש יולי 2007 לעומת יולי 2006.
 
מחברת הנמל נמסר בנוסף כי היא נערכת במתכונת מיוחדת על מנת להקל את עומס העבודה ולייעל את עבודת הנמל. בין הפעולות בהן נוקטת החברה במסגרת היערכות זו: הפעלת מערכת ה- TOS ברציפי המכולות, קליטת כ- 100 עובדי תפעול לנמל, הגדלת כמות הצוותים ל-40 צוותים ליממה. מחברת הנמל נמסר בנוסף כי היא מבצעת השקעות מאסיביות בהיקף של למעלה מ-100 מיליון ש"ח לשיפוצים והצטיידות בנמל במהלך שנת 2007.