שלמה שרון: התנהלות מסוף ניצנה פוגעת באופן אנוש במספר רב של עסקים

שרון טוען כי המסוף אינו מצליח לתת מענה הולם למעבר הסחורות בין מצרים וישראל, בעיקר בגלל יום עבודה קצר במיוחד. מבקש כי שעות פעילות המסוף יוארכו בשעתיים וחצי


00:00 ,05.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שרון טוען כי המסוף אינו מצליח לתת מענה הולם למעבר הסחורות בין מצרים וישראל, בעיקר בגלל יום עבודה קצר במיוחד. מבקש כי שעות פעילות המסוף יוארכו בשעתיים וחצי
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, היפנה היום מכתב לג'קי מצא, מנהל רשות המסים, ואל גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה, לגבי התנהלות מסוף הגבול בניצנה אשר גורמת, לטענתו, לפגיעה חמורה בציבור היבואנים והיצואנים.
 
שרון כותב במכתב כי במהלך השבועיים האחרונים עדים סוכני המכס והמשלחים להתדרדרות בתפקוד מסוף הגבול בניצנה. שרון טוען כי אופן התנהלות המסוף פוגע באופן "אנוש" במספר רב של עסקים אשר מטעניהם יכולים היו  להשתחרר לו הושקע יותר רצון מצד רשות שדות התעופה, אשר נושאת באחריות ניהולית למסוף.
 
כידוע, מסוף הגבול בניצנה משמש כצינור הסחר העיקרי בין ישראל למצרים. לטענת שרון, המסוף אינו מצליח לתת מענה הולם למעבר המטענים בין המדינות - בעיקר בגלל המצב הביטחוני המחייב בדיקה פרטנית  של כל משלוח.
 
לטענת שרון, רוב היבוא ממצרים מתמקד במוצרי מזון אשר דורשים, בנוסף לבדיקות הרגילות, בדיקות ואישור של משרד הבריאות הנערכות רק שלושה ימים בשבוע. הצד המצרי עובד בשעות שאינן חופפות את השעות הנהוגות בישראל ואינו מתחיל לעבוד אלא אחרי השעה 11:00 בבוקר. השבוע, עם החלת שעון הקיץ בישראל, המצב החמיר, טוען שרון, מכיוון שיום העבודה המצרי מתחיל רק בשעה 12:00. מאידך, סוגרת הרשות את המסוף הישראלי בשעה 16:00, עובדה המאפשרת יום עבודה בן 4 שעות עבודה בלבד, אשר מקשה ביותר על פעילותם של יבואנים וסוכני המכס.
 
שרון טוען כי קיצור שעות העבודה, לצד שורת הבעיות האחרות, גורמת לעיכובים חסרי תקדים והצטברות רבה של מטענים בצד המצרי אשר מונעת בסופו של דבר ביצוע עסקאות וגורמת להפסדים ניכרים לאנשי העסקים הישראלים והמצריים כאחד עקב עלות המתנת משאיות בצד המצרי והנזק שנגרם לסחורה.
 
שרון מסביר כי על מנת לזרז הטיפול ולקצר את ימי ההמתנה נדרשים היבואנים הישראליים לשלם את מסי היבוא יום מראש אולם טוען כי נוהל שחרור זה אינו תורם ולו דבר לקיצור התהליך.
 
שרון פונה למר ג'קי מצא, מנהל רשות המסים ולגבי אופיר, מנהל רש"ת, בבקשה לבחון את הנושא ולמצווא פתרון אשר יאפשר זרימה סבירה של מטענים.
 
מר שרון מציע במכתבו כי "הפתרון היחידי הנראה לעין הוא חיוב רשות שדות התעופה להאריך את שעות העבודה במסוף הישראלי מעבר לשעות העבודה הרגילות, דהיינו עד שעה 18:30 לפחות", וטוען כי מכיוון שאיננו יכולים לשנות את דפוסי ההתנהגות המצריים עלינו להגמיש את שעות העבודה הנהוגות אצלנו.
 
שרון מסיים את מכתבו ומבקש מהשניים התערבות מיידית לפתרון הבעיות "הגורמות לנזק חמור לסחר החוץ הישראלי".
 
למרות פנייתנו, טרם נתקבלה תגובת רשות המסים ורשות שדות התעופה.