שינוי לטובה בהתנהלות מסוף ניצנה

הנהלת המסוף האריכה את שעות הפעילות עד לתחילת שעות החשיכה ואיחסנה סחורות ממצרים בצד הישראלי במהלך הלילה


00:00 ,20.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת המסוף האריכה את שעות הפעילות עד לתחילת שעות החשיכה ואיחסנה סחורות ממצרים בצד הישראלי במהלך הלילה
 
אייל פרובלר, מנהל תחום ענף שילוח בינלאומי ותחבורה באיגוד לשכות המסחר, ציין במכתב לחברי הארגון כי פעילות מאומצת במסוף הגבול ניצנה אכן נשאה פרי בשבועות האחרונים וכי "עדויות מהשטח מצביעות על שינוי לטובה". פרובלר צירף את מכתבו של יורם שפירא בו צוינו פעילויות המסוף. 
 
יורם שפירא, סמנכ"ל מסופי גבול ושתפ"א בפועל, הגיב על מכתבו של שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, אשר מחה על שעות הפעילות המצומצמות במעבר הגבול ניצנה וטען כי הן מקשות על מעבר הסחורות במסוף הגבול.
 
שפירא טוען במכתבו כי לאור שעון הקיץ שכבר החל לפעול בישראל ויחל לפעול במצרים רק בעוד כחודש נאלצים כל גורמי המסוף בצד הישראלי להמתין לתחילת הפעילות בצד המצרי – שעה 11 בבוקר לפי שעון ישראל (שעה 10 לפי שעון מצרים).
 
שפירא טוען כי לאור הלחץ של השבועות האחרונים הנהלת המסוף, כפועל יוצא מהמצב הנ"ל, האריכה את שעות הפעילות מעבר לשעה 17:00 ועד תחילת שעות החשיכה. בנוסף, הנהלת המסוף קיבלה אישור מיוחד מהמכס וממשטרת ישראל להכניס סחורות מהצד המצרי לשם אחסנתם במהלך הלילה במסוף הישראלי, זאת לשם בדיקתם בשעות הבוקר של יום המחרת. לשם כך הציבה הרשות עובדים מטעמה לשם שמירה על המטען המאוחסן במסוף במהלך הלילה. 
 
שפירא ציין במכתבו כי מאמצי הרשות להאריך את שעות פעילות המסוף המצרי – גם באמצעות משרד החוץ – לא נשאו עד היום פרי.