רש"ת: הפעילות במסוף ניצנה נמשכת עד תחילת שעות החשיכה

דוברת רשות שדות התעופה הגיבה לטענותיו של שלמה שרון בדבר יום עבודה קצר במיוחד שנובע מהבדלי שעות בין ישראל למצרים. טוענת כי מאמצי רש"ת לשנות המצב בצד המצרי טרם נשאו פרי


00:00 ,06.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

דוברת רשות שדות התעופה הגיבה לטענותיו של שלמה שרון בדבר יום עבודה קצר במיוחד שנובע מהבדלי שעות בין ישראל למצרים. טוענת כי מאמצי רש"ת לשנות המצב בצד המצרי טרם נשאו פרי
 
כזכור, שלמה שרון- יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, טען אתמול במכתבו לג'קי מצא- מנהל רשות המסים, ואל גבי אופיר- מנכ"ל רשות שדות התעופה, כי התנהלות מסוף ניצנה גורמת לפגיעה אנושה במספר רב של עסקים. שרון פנה בבקשה למנכ"ל הרשות על מנת שיאריך את שעות הפעילות במסוף.

שרון ציין במכתבו כי במהלך השבועיים האחרונים עדים סוכני המכס והמשלחים להתדרדרות בתפקוד מסוף הגבול בניצנה. שרון טוען כי אופן התנהלות המסוף פוגע באופן "אנוש" במספר רב של עסקים אשר מטעניהם יכולים היו  להשתחרר לו הושקע יותר רצון מצד רשות שדות התעופה, אשר נושאת באחריות ניהולית למסוף.
 
לטענת שרון, רוב היבוא ממצרים מתמקד במוצרי מזון אשר דורשים, בנוסף לבדיקות הרגילות, בדיקות ואישור של משרד הבריאות הנערכות רק שלושה ימים בשבוע. הצד המצרי עובד בשעות שאינן חופפות את השעות הנהוגות בישראל ואינו מתחיל לעבוד אלא אחרי השעה 11:00 בבוקר. השבוע, עם החלת שעון הקיץ בישראל, המצב החמיר, טוען שרון, מכיוון שיום העבודה המצרי מתחיל רק בשעה 12:00. מאידך, סוגרת הרשות את המסוף הישראלי בשעה 16:00, עובדה המאפשרת יום עבודה בן 4 שעות עבודה בלבד, אשר מקשה ביותר על פעילותם של יבואנים וסוכני המכס.
 
מר שרון מציע במכתבו כי "הפתרון היחידי הנראה לעין הוא חיוב רשות שדות התעופה להאריך את שעות העבודה במסוף הישראלי מעבר לשעות העבודה הרגילות, דהיינו עד שעה 18:30 לפחות", וטוען כי מכיוון שאיננו יכולים לשנות את דפוסי ההתנהגות המצריים עלינו להגמיש את שעות העבודה הנהוגות אצלנו. 
 
דוברת רשות שדות התעופה מציינת בתגובתה כי מסוף הגבול ניצנה פועל בהתאם לשעות פעילות המוגדרות בהסכם התחבורה שבין ישראל מצרים - 8 בבוקר עד 17:00 בימים א' עד ה'. על פי תגובת הדוברת, כניסת מטענים ממצרים תלויה במועד תחילת הפעילות במסוף המצרי המשחרר מעבר מטענים ממצרים לישראל, שעומד על השעה 10 בבוקר. על פי התגובה, מאמצי רש"ת לשנות מצב זה גם באמצעות גורמים נוספים כגון משרד החוץ לא נשאו עד היום פרי.
 
דוברת הרשות מודה כי שעון הקיץ הפועל בישראל וטרם נכנס לתוקף במצרים מעכב את תחילת הפעילות במסוף אשר מתחילה בצד המצרי רק ב-11 בבוקר.
 
לטענת הדוברת, בגלל לחץ פעילות מוגברת במסוף בשבועות האחרונים הנהלת המסוף האריכה את שעות הפעילות מעבר לשעה 17:00 ועד תחילת שעות החשיכה. בנוסף, הנהלת הרשות והנהלת המסוף ביקשו לפתוח באורח חריג ולהפעיל את המסוף ביום שישי האחרון (31.3.06) על מנת לספק שירותי מעבר למטענים ביבוא ממצרים. לטענת הדוברת, המסוף המצרי לא הסכים לחרוג ממנהגו שלא לפעול בימי שישי.
 
לאור מצב זה, טוענת הדוברת, ביקשה הנהלת המסופים וקיבלה את אישורם המיוחד של המכס ומשטרת ישראל להכנסת סחורות מהצד המצרי, לשם אחסנתם במהלך הלילה במסוף הישראלי ובדיקתם בשעות הבוקר של היום למחרת, טרם פתיחת הפעילות בצד המצרי. הנהלת הרשות אף החלה להציב עובדים נוספים מטעמה לשם שמירה על המטען המיובא המאוחסן במסוף, במהלך כל שעות הלילה, עד תחילת הפעילות במסוף ביום המחרת.