עוכבו בשבוע ההליכים לסכסוך עבודה בחברת ת.י.מ

במהלך השבוע יקיימו הצדדים מגעים. גבי בן הרוש נתבקש על ידי בית המשפט לעשות כמיטב יכולתו להביא לפתרון המחלוקת


00:00 ,06.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת עפ"י החלטה משותפת של ההסתדרות ושל הנהלת ת.י.מ במסגרת דיון שנערך אמש בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. במהלך השבוע יקיימו הצדדים מגעים. גבי בן הרוש נתבקש על ידי בית המשפט לעשות כמיטב יכולתו להביא לפתרון המחלוקת
 
בדיון שנערך אמש בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע החליט כבוד השופט יוסף יוספי, בענין ההסתדרות כנגד חברת ת.י.מ – תובלה יבשתית משולבת, כי "הצדדים יבואו בדברים במשך השבוע הקרוב, ובאי כוחם מתבקשים להוביל את המגעים לרבות קביעת פגישות, והידברויות, על מנת שהדברים יעשו באורח מהיר ויעיל".
 
קדמה להחלטתו של כבוד השופט מאמש הכרזה של ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת ת.י.מ המעסיקה קרוב ל-40 נהגים ואשר מבקשים לפעול במסגרת הסכם עבודה מפעלי. מנגד מבקשת התאחדות מפעלי תובלה המייצגת את המעסיקים בענף להחיל על עובדי ת.י.מ הסכם עבודה קיבוצי ארצי לאחר שתוקפו של ההסכם עם עובדי ת.י.מ פג בדצמבר 2008.
 
השופט יוסף יוספי ציין כי "בית הדין סמוך ובטוח כי הצדדים יבואו בדברים מתוך מגמה משותפת לפתור את המחלוקת. הצדדים מתבקשים לבוא למשא ומתן בראש פתוח ולא לראות את סיום הדיון כאן כניצחון של הצד האחד על הצד השני".
 
בית הדין הודה אמש גם לגבי בן- הרוש, המשמש גם כיו"ר התאחדות מפעלי תובלה, שזומן לדיון ושם מסר את עמדתו בנושא. "ביה"ד מודה למר בן הרוש על הדברים ועל הזמן שהקדיש. הגם שמר בן הרוש אינו צד למחלוקת דנן נהיר לביה"ד כי מר בן הרוש יכול לתרום רבות לפתרון המחלוקת, אם במישור הענפי ואם באמצעות תרומה גם במישור המפעלי, והוא מתבקש לעשות כמיטב יכולתו להביא לפתרון המחלוקת"
 
בשיחה עם מערכת PORT2PORT ציין בן-הרוש כי אף מעסיק לא מחוייב לחתום על הסכם מפעלי וכי הכוונה של ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בעיתוי זה היא החלטה אומללה לדבריו. "בשביל זה קיים הסכם קיבוצי ואת זה גם אישר כבוד השופט", אמר.