לשכת הספנות קיימה יום עיון בנושא שינוע חומרים מסוכנים ביבשה בביצוע סוכני אניות

יום העיון רב המשתתפים התקיים היום במלון קרלטון בתל אביב ונערך ביזמת לשכת הספנות הישראלית. נחום גנצרסקי נשיא לשכת הספנות: "זהו נושא רב ערך שבו מעורבים גורמים שונים, ביניהם סוכני אניות, וחשוב שיילמד"


00:00 ,29.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נחום גנצרסקי נשיא לשכת הספנות: "זהו נושא רב ערך שבו מעורבים גורמים שונים, ביניהם סוכני אניות, וחשוב שיילמד"
 
יום העיון רב המשתתפים התקיים היום במלון קרלטון בתל אביב ונערך ביזמת לשכת הספנות הישראלית. נחום גנצרסקי נשיא לשכת הספנות ציין, כי גורמים שונים עוסקים בשינוע חומרים מסוכנים וקיימות על כן תקנות והיתרים מטעם מספר רשויות כמו המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה ויש צורך לבדוק את הנושא.
 
בכנס השתתפו נציגים ועובדי חברות סוכני אניות, חברות אריזה, אחסנה וביטוח ימי.
 
בין הדוברים בכנס היו רב חובל אלי שירן, מנכ"ל מרקו, חברה לייעוץ והדרכה בתחום הימי, שהרצה בנושא "הבנת האחריות בתחום החומרים המסוכנים". ההרצאה כללה הגדרה ומיון המטענים המסוכנים, אחריות משלח המטען, אחריות מוביל המטען ותקנות בהתאם לסוג ההובלה, דרישות הכשרה בתחום הבטיחות והבטחון, ועוד.
 
מר שמעון ליאור, ראש אגף בטיחות ואיכות הסביבה בחברת נמלי ישראל דיבר על תקנות הנמלים לחומרים מסוכנים.
 
מר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הרצה על התאמת הנגררים לשינוע חומרים מסוכנים עפ"י התקנות החדשות.
 
מר אבישי מיכאלי, מנהל אגף מטענים במשרד התחבורה דיבר על שינוע חומרים מסוכנים ביבשה, וציין כי "החוליה הבעייתית והמסוכנת ביותר בטיפול בחומרים מסוכנים היא חוליית השינוע" ולכן על כל הגורמים הנוטלים בה חלק מוטלת אחריות כבדה להגביר את הידע, הבטיחות וההקפדה על הוראות החוק והנוהלים, במטרה למזער את הסיכונים.
 
מר יוסי כרמלי, סמנכ"ל מטענים ברכבת ישראל התיחס לעקרונות הפיתוח של רכבת ישראל וכדאיות הובלת חומרים מסוכנים ברכבת.
 
מר עופר טביב, מנכ"ל טביב, החברה הארצית לטיפול ופינוי פסולת רעילה, הרצה על צורות שונות של פינוי פסולת בהתאם לסוג הפסולת, כימית, רפואית, פינוי ומיחזור מסנני שמן ועוד.
 
מר רשף כספי, קצין חומרים מסוכנים בשירותי כבאות פתח תקוה דיבר על טיפול שירותי כבאות באירועי שינוע חומרים מסוכנים, הכולל שלבים של הכנות, תגובה מיידית, מענה ראשון, מענה משלים ושיקום.
 
ד"ר גילי צימנד סגנית ראש אגף חומרים מסוכנים מטעם המשרד לאיכות הסביבה דיברה על היתרים לעיסוק ברעלים ובחומרים מסוכנים. ד"ר צימנד פירטה את התקנות בנושא, המסווגות את העוסקים בחומרים מסוכנים לפי מהות הפעילות, סוג החומרים המסוכנים וכמות החומרים המסוכנים.
 
הנחה את יום העיון מר אלון שגב, מנהל התפעול בחברת מאירון שיפינג, סוכנים כלליים של MSC.