לאחר יום של שיבושים – נהגי המשאיות חזרו לעבודה סדירה בנמל אשדוד

ביום שישי, בעקבות שיבושים קשים בעבודת נהגי המשאיות הפועלים בנמל אשדוד, הורה גבי בן הרוש לעזוב את שטח הנמל. בן הרוש: בנמל שוררת הפקרות מוחלטת. נמל אשדוד: ביום שישי האחרון היה מספר רב של אניות מטען כללי


00:00 ,21.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שישי, בעקבות שיבושים קשים בעבודת נהגי המשאיות הפועלים בנמל אשדוד, הורה גבי בן הרוש לעזוב את שטח הנמל. בהתערבות התאחדות התעשיינים, נהגי המשאיות עובדים בשעות האחרונות כרגיל. בן הרוש: בנמל שוררת הפקרות מוחלטת. נמל אשדוד: ביום שישי האחרון היה מספר רב של אניות מטען כללי. בימים הקרובים תיערך פגישה בין נציגי המועצה להנהלת נמל אשדוד.
 
מועצת המובילים והמסיעים בראשותו של גבי בן הרוש, נענתה היום (21/5) לפנייתו של צבי פלדה, יו"ר ועדת התולה בהתאחדות התעשיינים, לחזור לעבודה סדירה בנמל אשדוד.
 
פלדה מציין כי בימים הקרובים, עם שובה של הנהלת נמל אשדוד מחו"ל, תיערך פגישה בין הצדדים לבירור הנושאים ומניעת תקלות בעתיד.
 
כזכור, בסוף השבוע שעבר, הורה בן הרוש לנהגי המשאיות בנמל אשדוד לעזוב לאלתר את שטח הנמל. זאת בשל השיבושים שנגרמו בנמל ואשר גרמו למאות משאיות שהגיעו בשישי בבוקר להישאר תקועות שעות בשער הנמל, ברציפים, ליד המשקלים מבלי שמישהו טיפל בהם ודאג לנהל את העבודה.
 
באסיפת חירום שערכו מאות הנהגים במקום הוחלט לעזוב את הנמל, להשאיר את האוניות ללא פריקה וטעינה ולהסתלק מ"הבלגן הזה" - כלשון הנהגים. גבי בן הרוש, יו"ר  מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי בנמל שוררת הפקרות מוחלטת. "לא ייתכן שנהגים יקומו בשעה 4:00 בבוקר כדי להגיע מוקדם ככל האפשר לטעון ולפרוק מטענים והתוצאה תהיה המתנה של שעות, עצבנות, ואובדן של מאות אלפי שקלים ביום".
 
מועצת המובילים והמסיעים תבעה מחברת נמל אשדוד לא להסתפק באמירות סרק ולהשליט סדר בנמל.
 
 
נמל אשדוד: ביום שישי האחרון היה מספר רב של אניות מטען כללי
 
מנמל אשדוד נמסר בתגובה שביום שישי האחרון הגיעו לנמל מספר רב של אוניות מטען כללי ותפזורת, דבר שגרם לעומס ניכר של משאיות באזור המשקל, מבנה עמילי המכס והשער.
 
דובר הנמל ציין שעפ"י הנחיות משרד התחבורה נרתם הנמל לטיפול בעומס יתר ומקפיד על שקילת משאיות היוצאות מהנמל. "ולאור זאת", הוסיף הדובר, "חברת הנמל פעלה במהירות רבה על מנת להפחית את העומס והחל מהיום (יום א') תגברה חברת הנמל את עמדות השקילה ואת מספר הנתיבים בשער עד המקסימום האפשרי".
 
הדובר ציין שבנוסף, יערך דיון בין הנהלת הנמל לבין ארגוני עמילי המכס וארגוני הנהגים, מתוך מגמה למצוא פתרון שייתן מענה למצבים אלה.
 
"חשוב לציין כי בנמל אשדוד נמצא שער חדש בתהליך בניה בהשקעה של כ-100 מיליון ₪, אשר נועד לשפר את השירות לנהגי המשאיות. השער יגדיל משמעותית את מספר עמדות השקילה ועמדות בדיקת המטענים בנמל".