המובילים מציעים: טיפול ב-300 מכולות בלילה בנמל חיפה

איגוד המובילים נפגש עם אנשי ועדת סיטרמן והמליץ לפתוח בפיילוט בחודש ספטמבר הקרוב במהלכו יעבדו מסופי המטענים והדיפויים 24 שעות ביממה, ונמל חיפה יפתח שעריו החל משעה 04:30


00:00 ,26.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המובילים נפגש עם אנשי ועדת סיטרמן והמליץ לפתוח בפיילוט בחודש ספטמבר הקרוב במהלכו יעבדו מסופי המטענים והדיפויים 24 שעות ביממה, ונמל חיפה יפתח שעריו החל משעה 04:30
 
במסגרת פעילותה של תת הוועדה שהקים מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, נפגשו לאחרונה שלושה  מחברי הוועדה - דוד בנטולילה, גדעון רצר ורונית קסטרו, עם נציגי חברות התובלה ואיגוד המובילים.
 
כידוע, חברי הוועדה עורכים החל מחודש מאי סבבי פגישות עם כל הגופים הנוגעים לשרשרת ההובלה הלוגיסטית בהם יבואנים ויצואנים גדולים במשק הישראלי, נציגים של חברות הספנות, סוכני אוניות וסוכני מכס וכן עם נציגים של התובלה היבשתית. 
 
בסיכום דיון שנערך בין חברי תת הוועדה ואנשי איגוד המובילים, בראשותו של גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גובשו מסקנות המקובלות על אנשי התובלה היבשתית לגבי פעילות המסופים העורפיים, שעות פעילות של הנמלים וכן הפניית חיילים משוחררים לקריירה של נהג מקצועי.

כמו כן המליצו המשתתפים בדיון לפתוח בפיילוט אשר יישם מסקנות אלו כבר ב-1 בספטמבר – לקראת העמוס הצפוי ביבוא לקראת החגים.
 
מסקנות אלו יגיעו לדיון בוועדת סיטרמן שתתכנס ב-9 באוגוסט.
 
כפי שעולה מהמסקנות שגובשו בכוונת המובילים היבשתיים להגיע ליעד פעילות של 60 נהגים בלילה עבור 300 מכולות לנמל חיפה. על מנת לעמוד ביעדים אלה, טוענים המובילים, על הדיפויים יהיה לעבוד 24 שעות ביממה, כמו גם מסוף אוברסיז חיפה ופתיחת הנמל בין השעות 4:30 עד 06:30 לפנות בוקר. כמו כן טוענים המובילים כי יש לעודד את הלקוחות - בהם בעיקר מפעלים - למסור את המכולות בשעות הלילה וזאת באמצעות תעריפים מוזלים.
 
חברי תת הוועדה דנו בנוסף בנושא שינוע מטען כללי בנמל אשדוד והתייחסו לפתרון ה"באפר" אשר ככל הנראה אינו נותן מענה לכל המטענים הכלליים.
 
כמו כן, המובילים ביקשו להדגיש כי כיום המקצוע" נהג" אינו מוכר כמקצוע לכל דבר על ידי הגורמים הרשמיים ולטענתם יש לקדם נושא זה לשווקו כמקצוע מועדף עבור חיילים משוחררים.