רכבת ישראל: רווח של כ-102 מיליון שקל בחציון

את החציון הראשון של 2024 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של כ-132 מיליון שקל. בחציון הראשון הובילה הרכבת כ-3.1 מיליון טון בהשוואה ל-3 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד, אבל המגזר ספג הפסד של כ-30 מיליון שקל


08:21 ,18.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל פרסמה ביום חמישי האחרון את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2024. מרכבת ישראל נמסר כי ״תוצאות החציון הראשון מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית של חברת רכבת ישראל, זאת על רקע כניסתו לתוקף של הסכם ההפעלה והפיתוח שמבטא את תהליך ההתפתחות והייצוב של החברה״. 

 

הדוחות החיוביים מגיעים יום לאחר העלאת דירוג החברה והאג״ח לדרגת Aaa על ידי חברת הדירוג ״מידרוג״ – העלאת דירוג שבאה לציין את האיתנות והיציבות הפיננסית של חברת רכבת ישראל. 

 

לצד הסכם ההפעלה, התוצאות החיוביות מיוחסות לפעולות רבות בהובלת הנהלת החברה בראשות מנכ״ל החברה שיקו זנה, והדירקטוריון בראשות עו״ד משה שמעוני, אשר כללו שיפור משמעותי בתפעול הרכבות המביא לצמיחה עקבית במספר הנסיעות, האצה של פריסת תשתיות מתקדמות (חישמול, מערכת איתות חדשה וכו׳), הפעלה מדורגת של קווים חשמליים חסכוניים יותר הן לרכבת ישראל והן מבחינת פליטת מזהמים, וחתימת הסכם קיבוצי חדש אשר שיפר את איתנותה התפעולית של החברה ויחסי העבודה בה.

 

יו״ר דירקטוריון החברה עו״ד משה שמעוני אמר: ״רכבת ישראל הופכת הלכה למעשה לקטר התחבורה של המשק, אשר יביא בשנים הקרובות לשיפור דרמטי של מרקם החיים של אזרחי ישראל. אני מודה לשותפים לדרך בהנהלת הרכבת, משרד התחבורה, האוצר ורשות החברות על הליווי והסיוע בהתפתחות הרכבת, והפיכתה לחברה חזקה ומובילה בנוף החברות הממשלתיות״. 

 

מנכ״ל רכבת ישראל שיקו זנה: ״למרות האתגרים הרבים העומדים בפני הרכבת, ובדגש על המלחמה וסוגיות הנגזרות ממנה, המשכנו לחזק את איתנותה וחוסנה של רכבת ישראל, לצד שיפור מתמיד בשירות לנוסעים. כל אלו באים לידי ביטוי בדוחות החציוניים החיוביים של החברה, וכן בהעלאת דירוג החברה והאג״ח עליהן דיווחנו. אני מבקש להודות לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והרעות בדרך אל הפיכתה של רכבת ישראל לחוד החנית של התחבורה הציבורית בישראל״. 

 

את החציון הראשון של 2024 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של כ-132 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של 383 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.698 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.959 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד. 

הרווח הכולל עמד על כ-101.769 מיליון שקל בהשוואה לרווח כולל של כ-1.081 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד. 

 

הסעת נוסעים - ממוצע הנסיעות היומי בחציון הראשון של 2024 עמד על כ-266 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה לכ-277 אלף נסיעות ביממה בחציון המקביל אשתקד. 

 

בחציון הראשון לשנת 2024 בוצעו 31.4 מיליון נסיעות בהשוואה ל-34.4 מיליון נסיעות בחציון המקביל אשתקד. ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2024 הסתכמו ל- 1.495 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.697 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2024 עמד על 96.8 אחוזים בהשוואה ל- 94.1 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

שינוע מטענים

בחציון הראשון של 2024 הובילה רכבת ישראל כ-3.1 מיליון טון בהשוואה ל-3 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 163 מיליון שקל בהשוואה ל-218 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2024 עמדו על כ-30 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 28 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.