רכבת ישראל פרסמה היום את הישגיה ברבעון הראשון של שנת 2017. על פי הנתונים, חברת רכבת ישראל סיימה את שלושת החודשים הראשונים של 2017 ברווח תפעולי של כ-22 מיליון שקלים. הרווח הנקי הסתכם בכ-24 מיליון שקלים בהשוואה ל-35 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-604 מיליון שקלים בהשוואה לכ-566 מיליון שקלים אשתקד, כאשר העלייה המשמעותית נרשמה בהסעת הנוסעים שההכנסות בתחום זה עמדו על כ-497 מיליון שקלים, גידול של כ-9% לעומת הכנסות של כ-458 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
לצד התוצאות הכספיות דיווחה החברה על חתימת הסכם קיבוצי חדש עם ועד עובדי החברה והסתדרות העובדים הכללית החדשה אשר הינו בתוקף עד לשנת 2019.
הובלת מטענים ברכבת ברבעון הראשון של השנה גדלה בכ-4% כמותית, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בשלושת החודשים הראשונים של 2017 שינעה רכבת ישראל כ-2.4 מיליון טון, לעומת כמות של 2.3 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-95 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת בין היתר בשל שמירת כמות רכבות המטען לאורך היממה ומתן שירות איכותי, מדויק ואמין ללקוחות.
ברבעון הראשון לשנת 2017 עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ-15.8 מיליון, גידול של כ- 7% לעומת 14.8 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מעריכה כי במהלך 2017 הנסיעות השנתיות תגענה לכ-63 מיליון, ביחס לכ-59.5 מיליון נסיעות ב-2016. ממוצע הנסיעות היומי בתקופה זו עמד על כ-232 אלפי נסיעות ביממה, ובימי שיא (חמישי וראשון) על כ-250 אלפי נסיעות. ממוצע דיוק הרכבות ברבעון הראשון לשנת 2017 עמד על כ- 93.5%.
לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: " אנו גאים על המשך צמיחה משולבת בשני תחומי הפעילות המרכזיים: נוסעים ומטענים. ברבעון הראשון של 2017 רכבת ישראל מאיצה תהליכים ומתכוננת באופן יסודי לקראת המהפך של השנים הקרובות: פתיחת הקווים החדשים תוך שימוש במנהרות ארוכות: הקו המהיר לירושלים, רכבת הגליל התחתון, רכבת השרון; פתיחת התחנות החדשות; כניסת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במערכת האיתות החדשה ETCS ותקשורת GSM ייעודית לרכבת ישראל.