רכבת ישראל נערכת למעבר לקריית הרכבת בלוד

למעלה מ- 500 עובדי החברה בתפקידי ארגון, מטה והנהלה צפויים לאייש את משרדי הרכבת החדשים. שחר איילון: המעבר הינו מטעמים ערכיים ומטעמים פונקציונליים


12:35 ,02.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "המעבר לבית הרכבת בלוד בא מטעמים ערכיים לשם חיזוק העיר לוד, ע"פ החלטת הממשלה; מטעמים פונקציונליים של איחוד מטה רכבת ישראל תחת קורת גג אחת; וגם מטעמים חברתיים של שילוב עשיית רכבת ישראל ומעורבותה החברתית עם תושבי העיר. בית הרכבת אינו מגודר ואנו מזמינים את אנשי האזור וכל אורח לבקר במתחם ולהיות שותף לעשייה המשמעותית של רכבת ישראל".

 

רכבת ישראל נערכת למעבר הנהלת ומטה החברה ל"בית הרכבת" בעיר לוד. למעלה מ- 500 עובדי החברה בתפקידי ארגון, מטה והנהלה צפויים לאייש את משרדיה החדשים של הרכבת.

 

עד היום היו יחידות המטה השונות של רכבת ישראל פזורות במתחמים שונים בתל-אביב, חיפה ובלוד. מתחם ההנהלה ברכבת מרכז/סבידור נבנה לאורך שנים כ"טלאי על טלאי" ממיבינים יבילים שונים. ריכוז המטות במתחם אחד בבניין חדש ומודרני, המתאים להיקף הפעילות של החברה ולמטה הארגוני שלה, נועד לחזק את שיתוף הפעולה בין החטיבות ויאפשר עבודה יעילה יותר של החברה כולה להמשך צמיחה והרחבת הפעילות המתוכננת בשנים הקרובות.

 

בית הרכבת החדש כולל מבנה מרכזי בן 8 קומות משרדים ו-2 קומות מרתף בשטח כולל של 26,000 מ"ר. בבניין כ-30 חדרי ישיבות. הבניין תוכנן בהשראת פסי רכבת והוא יואר בלילה בתאורת הצפה מיוחדת אשר תדגיש את המסילות שבין הקומות. המתחם תוכנן ע"י משרד "פלג אדריכלים".

 

בית הרכבת נבנה בתפיסה ירוקה ומתקדמת. בין תכולת הבנייה הירוקה ניתן למצוא: חלונות גדולים המאפשרים שימוש בתאורה טבעית והפחתת שימוש בתאורה חשמלית, מערכות מיזוג מתקדמות לשימוש מופחת באנרגיה, מערכות לשימוש חוזר במים "אפורים", הטמעת מערכת לניקוי האוויר בבניין ועוד.

 

עם המעבר, שהשלמתו צפויה בחודש ספטמבר 2017, מפנה הרכבת, את אחד ממתחמי הנדל"ן המבוקשים ביותר בתל-אביב לטובת פיתוח מתחם תעסוקה ומגורים חדש אשר תבצע הרכבת בשיתוף מנהל מקרקעי ישראל, בהתאם להסכם פיתוח המתחמים אשר נחתם ב-2012. נציין כי בימים אלו מבוצעות עבודות פיתוח לשדרוג תחנת סבידור מרכז, התחנה העמוסה ביותר ברשת הרכבות הארצית.

 

כחלק מההכנות הוצב בימים אלו דגם בגודל מלא של הקטר הראשון שפעל בארץ ישראל: קטר קיטור מס' 1 של חברת הרכבת יפו-ירושלים. הקטר נבנה בשנת 1890 על-ידי חברת Baldwin (בולדווין) בארה"ב וערך את נסיע תו הראשונה בארץ ב-3 באוקטובר 1890. לקטר התלווה טנדר – קרון אספקה למים ולפחם. הקטר המקורי נהרס לקראת סוף מלחמת העולם ה-1 וכעת החליטו ברכבת לבנות דגם אשר יוצב בכניסה לבניין ההנהלה החדש, כחלק מזיכרון מורשת הרכבות בישראל.