לי קלין (Li Kelin), לשעבר יו״ר קבוצת צ׳יינה שיפינג, נפטר ביום חמישי בשנחאי, סין. הוא היה בן 76 במותו.
לי קלין נחשב לדמות בולטת במיוחד בתעשיית הספנות הסינית וכונה גם לא פעם ״אבי תעשיית הספנות הסינית״. הוא התחיל את הקריירה שלו על אניות קוסקו בשנת 1959 והפך לסגן נשיא חברת קוסקו בשנת 1993. במהלך פעילותו בקוסקו, הוא הוביל את החברה בהצלחה במהלך הרחבת הצי שלה לפעילות בינלאומית בשוק הספנות העולמי.
לי עבר לקבוצת צ׳יינה שיפינג בשנת 1997 ושימש כיו״ר החברה, הוא פרש מתפקידו בשנת 2006, לפני 12 שנה, וזאת לאחר שמיצב את אניות החברה הצבועות בירוק היטב בסצינת הספנות העולמית.
לאחר שפרש מתפקידו, לי המשיך לשמש כיועץ עבור קבוצת צ׳יינה שיפינג ובשנת 2008 אף קיבל עליו את תפקיד היו״ר של היינאן שיפינג, אשר פשטה את הרגל בשנת 2013.
יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, זכה לעבוד באופן קרוב עם מר לי קלין כאשר שימש כמנכ״ל צים, והוא מספר כי היתה בין השניים מערכת יחסים מאד ידידותית ומאד בלתי פורמלית. ״עבדנו קרוב מאד במסגרת ההסכמים שבין צים לבין צ׳יינה שיפינג. ההסכמים היו ההסכמים הראשונים של צים שבהם צים קיבלה נפח הובלה בינלאומי בתמורה לנפח הובלה בישראל. הוא אפילו הגיע פעם, בהזמנתי, לארוחת ערב בבית של דני הופמן, שהיה אז מנהל צים במזרח הרחוק באותה התקופה. הוא בא עם אשתו, שהיתה רופאה, והם סיפרו סיפורים ובדיחות והיה ערב מאוד נחמד. אין ספק שהוא היה אחד המקצוענים הרציניים ביותר בעולם הספנות. כולם כיבדו אותו כאיש ספנות בכיר מאוד, והוא היה ידוע כאיש בעל השפעה. מאד נהנינו משיתוף הפעולה איתו – אני, טומי שטרמר המנוח, שהיה ראש מינהל הספנות בצים, דני הופמן, שהיה מנהל אזור צים במזרח הרחוק, ויגאל דפני, שהיה מנהל gsl בצים בזמנו״.
ד״ר זבה אף שלח מכתב תנחומים למשפחתו של לי קלין בשם לשכת הספנות הישראלית, בו כתבה כי ״תעשיית הספנות הישראלית כולה משתתפת בצערכם על מותו הטרגי של ידידנו הקרוב, קפטן לי קלין. קפטן לי היה אחד ממובילי תעשיית הספנות בעולם, נערץ ברחבי הגלובוס עבור הידע הנרחב שלו, היוזמות שלו, היצירתיות שלו והחלטותיו האמיצות. לקפטן לי היתה מערכת יחסים חמה ואמיצה עם ישראל. למדנו ממנו רבות, חשנו קרובים לראיית העולם שלו ולדרך בה ניהל את עסקיו ביעילות ובאמינות״.