מסתמן: מנכ״ל רכבת ישראל יסיים את תפקידו

דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב על מנת לדון בסיום תפקידו של המנכ״ל שחר איילון. זאת בעקבות שורה של כשלים החל מתפקוד לקוי של הרכבת המהירה לירושלים, צפיפות בקרונות ומחדל אי הזמנת קרונות רכבת בזמן


13:48 ,17.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מסתמן כי מנכ״ל רכבת ישראל, שחר איילון, צפוי להודיע בקרוב על פרישה מרצון בעקבות שרשרת הכשלים בחברה. רכבת ישראל עדכנה כי ״אתמול שוחח יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, עם המנכ״ל בדבר סיום תפקידו. דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא״.

 

נציין כי בחודשים האחרונים נרשמו ברכבת ישראל מחדלי תפעול רבים בהם הפסקות שירות חוזרות ונשנות בקו המהיר לירושלים, צפיפות בלתי נסבלת בקווים פופולריים עקב מעבר קרונות לרכבת המהירה לירושלים, כמו גם הפסדים כספיים וכישלון בהצטיידות קרונות חדשים בזמן.

 

הבוקר התראיין שר התחבורה ישראל כ״ץ בגלי צה״ל ואמר כי ״אני מקווה שאין סיבות אחרות לתקלות בקו המהיר לירושלים, כמו הוויכוחים עם הוועדים או דברים אחרים״.

 

רמיזתו של שר התחבורה כאילו העובדים הם אלא שאחראים למעשה על ריבוי התקלות בקו המהיר הביאה לתגובתו של יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן שכתב כי ״אני מצר על כך שבמקום לקבל אחריות על הפאשלות והתקלות המרובות בנתיב הנסיעה החדש של הרכבת מירושלים לנמל התעופה, בוחר השר כץ להטיל דופי בוועד העובדים של הרכבת ובעובדיה המסורים. בשעה זו יש לשבח את האחריות הרבה ואת העבודה המקצועית של העובדים, שנדחקו על ידי כץ לפתוח את ציר הנסיעה החדש בנמהרות ובפזיזות - על אף שהרכבת עדיין לא הייתה מוכנה במלואה לתחילת הנסיעות בקו״.

 

מוועד עובדי הרכבת נמסר כי ״לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם השר וגם הנהלת הרכבת ויו״ר הדירקטוריון יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון - העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות גם כאלה של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש״.

 

שחר איילון משמש בתפקיד מנכ״ל רכבת ישראל מתחילת שנת 2017. איילון שימש לפני כן כנציב כבאות והצלה, ניצב בדימוס במשטרת ישראל שכיהן בין היתר כסגן המפקח הכללי, מפקד מחוז תל אביב, מפקד מחוז שומרון ויהודה, ובעל עיטור המופת של המשטרה.