מנכ״ל הרכבת התפטר מתפקידו

נגד המנכ״ל מיכה מייקסנר נפתח הליך הדחה בחודש שעבר בהובלת יו״ר הרכבת ושרת התחבורה רגב. מייקסנר הודיע אתמול במכתב לעובדים כי בכוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים


08:08 ,15.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, הודיע אתמול (א׳) לעובדים כי בכוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. נגד המנכ״ל מייקסנר נפתח הליך הדחה בחודש שעבר.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, איחלה למייקסנר בהצלחה בהמשך דרכו. ״עוד יהיה זמן לסכם, להודות ולהיפרד. אני מכבדת ומקבלת את בקשתו״, היא אמרה.

 

מייקסנר הודיע במכתב לעובדים על סיום תפקידו בחודשים הקרובים. זאת, למרות התמיכה שלה זכה מהאוצר ומרשות החברות. במכתב שכתב מייקסנר לא מוזכרת ביקורת כלפי יו״ר החברה, משה שמעוני, וכלפי שרת התחבורה מירי רגב שתמכה בפיטוריו.

 

מייקסנר ציין במכתבו כי ״לפני כארבע שנים מוניתי למנכ״ל רכבת ישראל וקיבלתי עלי מחויבות אדירה ואחריות אין סופית מתוך תחושה של שליחות והתנדבות ציבורית. היו אלו ארבע שנים רצופות באתגרים עצומים ואירועים בטיחותיים וביטחוניים בהם רכבת ישראל נטלה חלק מרכזי כמו משבר הקורונה ואירועי שומר החומות.

 

״השלמנו בשנה האחרונה הסכם קיבוצי עליו טרחנו בשנים האחרונות ואשר אמור לספק גם תמורות וגם שקט להתנהלות הארגון, וסיכמנו עם גורמי הממשלה הסכם הפעלה וסובסידיה שיתמוך בהתפתחות ובצמיחת החברה בשנים הקרובות תוך שמירה על איתנות פיננסית ויכולת לתת שרות מיטבי לציבור. כל זה לצד קידום פרויקט החשמול כפרויקט הדגל של רכבת ישראל וקיצורו ב-6 שנים.

 

״רכבת ישראל שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל והיא תלך ותתפוס מקום מרכזי עוד יותר בשנים הבאות. אני בטוח שהארגון ימשיך ויצמח בזכותכם, עובדי ומנהלי החברה, ואני מודה לכם על מה שאתם והנכם עבורי, בית ומשפחה ומקור לגאווה עצומה״.